تعطیلی یک مرکز غیرمجاز پوست، مو و زیبایی در شیراز

یک مرکز غیرمجاز پوست، مو و زیبایی در شیراز، با پیگیری کارشناسان نظارت بر درمان و کارشناسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اورنگ ایلامی معاون درمان دانشگاه  علوم پزشکی شیراز، گفت: به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر فعالیت غیرمجاز در یکی از مرکز متخلف ارائه خدمات پوست و مو، کارشناسان نظارت بر درمان و کارشناسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی معاونت درمان دانشگاه موضوع را پیگیری کرده و پس از تایید تخلف و دستور مقام قضایی، مرکز یاد شده تعطیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

او، بیان کرد: مجوز فعالیت قانونی حوزه درمان، باید از اداره صدور پروانه‌های معاونت درمان دانشگاه صادر شود، که پزشکان و پیراپزشکان پیش از همکاری یا عقد قرارداد با افراد و مراکز درمانی باید نسبت به وجود مجوز قانونی فعالیت، اطمینان حاصل کنند.

ایلامی، تصریح کرد: انجام تمامی خدمات پزشکی در مراکز غیر درمانی، غیرقانونی بوده و مراجعه به این مراکز، می‌تواند با خطرات و عوارض جبران ناپذیری همراه باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادامه داد: تمامی مکان‌های ارائه دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشند و مراجعه به هر مرکزی بدون مجوز و تابلو، بازی با سلامتی و به خطر انداختن جان مردم همراه است.

مجید اکبرزاده مشاور معاون درمان دانشگاه  علوم پزشکی شیراز، افزود: امکان دارد در یک مرکز قانونی، خدماتی ارائه شود که مناسب با صلاحیت آن مرکز نباشد و هر گونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز یک اقدام غیرقانونی و مخاطره آمیز  بوده و مردم در مراجعه به این مراکز لازم است از حضور پزشک اطمینان پیدا کنند.

او، اضافه کرد: ارتقای سلامت نیازمند همکاری هموطنان است که از مردم درخواست می شود  به مراکز دارای مجوز مراجعه کنند و با خودداری از  رفتن به مراکز غیر قانونی و زیر زمینی در صورت مشاهده تخلف، موضوع را به سامانه ۱۸۱۹ مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.