حمایت از توسعه واحد‌های صنایع تبدیلی و سردخانه در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: با هدف جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و باغی، توسعه واحد‌های صنایع تبدیلی و سردخانه در استان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از واحد تولیدی فرآوری سیب زمینی فرنج فرایز در استان گفت: با توسعه فاز‌های فعالیت واحد‌های صنایع تبدیلی در استان از خام فروشی محصولات کشاورزی و باغی جلوگیری می‌شود.

او بیان کرد: ایجاد واحد‌های صنایع تبدیلی خصوصا برای محصول سیب زمینی در استان از ضروریات بوده و برای توسعه فاز‌های واحد‌های موجود تسهیلات لازم از محل بانک‌های مختلف جذب می‌شود.

استاندار اردبیل احداث انبار‌های سرد برای نگهداری فرآورده‌های کارخانجات و صنایع تبدیلی استان برای بازاریابی مناسب را نیز در راستای توسعه واحد‌ها ضروری دانست و از برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت سردخانه‌های استان به ۴۰۰ هزار تن خبر داد.

بهنام جو اظهار کرد: با احداث سردخانه طول عمر نگهداری محصولات بالا رفته و ضرر و زیانی متوجه کشاورزان و همچنین صاحبان واحد‌های صنایع تبدیلی نمی‌شود.

در این بازدید مقرر شد مجوز‌های لازم در راستای توسعه این واحد از ظرفیت ۶۰ هزار تن به ۱۲۰ هزارتن و اشتغال سیصد نفری از سوی دستگاه‌های ذیربط صادر شود.

احداث سردخانه ۲۰ هزار تنی زیر صفر و بالای صفر از دیگر مصوبات این بازدید برای تکمیل زنجیر تولید این مجموعه بود که نقش مهمی در ذخیره سازی مناسب سیب زمینی برای تولید خلال سیب زمینی در تمام طول سال دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.