اوجاقی: مسابقات مبارزان ووشو را با شکل و شمایل جدید برگزار می‌کنیم/ نفرات برتر رقابت‌ها کمربند قهرمانی می‌گیرند

نایب رئیس فدراسیون ووشو درباره برگزاری رقابت‌های مبارزان ساندا به شکل جدید توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین اوجاقی، نایب رئیس فدراسیون ووشو  در نشست خبری وبیناری درباره برگزاری طرح جدید مسابقات ساندا اظهار کرد: طبق تصمیم گرفته شده، قرار است  یک دوره مسابقات ساندا با شکل و شمایل جدید و با اهداف مختلف برگزار کنیم. ما به دنبال ایجاد انگیزه میان سانداکاران در اقصی نقاط کشور هستیم. ورزشکاران و قهرمانان در سراسر کشور تمرین می‌کنند، اما به خاطر شرایط شیوع ویروس کرونا و لغو مسابقات بدون انگیزه در حال تمرین هستند. در سال گذشته ابتدا مسابقات جام‌جهانی و قهرمانی آسیا  لغو شدند و بعد از آن مسابقات آسیایی جوانان نیز برگزار نشدند. خبری از برگزاری مسابقات جهانی آمریکا و آسیایی جوانان در سال ۲۰۲۱  نیست و به نظرم  این رقابت‌ها نیز لغو شده اند.

او ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم مسابقاتی را در داخل کشور برگزار کنیم تا ورزشکاران و نخبگان انگیزه داشته باشند، تمرین کنند و سطح آمادگی خود را از جهات مختلف حفظ کنند. سال گذشته لیگ را با شکل و شمایل جدید و بهتر از گذشته برگزار کردیم که مورد توجه ورزشکاران قرار گرفت و آن‌ها این شکل برگزاری را خیلی دوست داشتند. امسال نیز بنا داریم غیر از مسابقات لیگ و قهرمانی کشور، یک سری مسابقات جدید و بهم پیوسته را با سبک و سیاق جدید برگزار کنیم.

برگزاری مسابقات آزاد ساندا به روش انجمن چین  جذاب است 

نایب رئیس فدراسیون ووشو درباره برنامه‌های فدراسیون گفت: در مسابقات برون‌مرزی، رقابت های جوانان آسیا در آبان‌ماه و بازی‌های دانش‌آموزی را در پیش داریم. مسابقات دانش ‎آموزی در بخش تالو انجام می‌شوند و مسابقات آسیایی جوانان با اوزان محدود در بخش آقایان و بانوان برگزار خواهند شد. در حال طراحی مسابقات کشوری و اردو‌های این مسابقات هستیم تا نفرات منتخب وارد اردو شوند. چیزی که برای سانداکاران کشور جذابیت دارد، مسابقات آزاد ساندا طبق روش انجمن ووشوی چین است.

اوجاقی درباره نحوه برگزاری این مسابقات گفت: مسابقات ساندای آزاد با اسم رقابت‌های مبارزان ووشو (WWF) برگزار خواهند شد. این مسابقات چند مرحله دارند و در  مرحله اول دسته برتر (تاپ دویژن) با حضور نخبگان و نفرات شناخته شده است. بخش دیگر (الیت دوِیژن) یا ورزشکاران منتخبین استانی است که از سوی استان‌ها به این مسابقات راه پیدا می‌کنند. مرحله نهایی، سوپرجام یا سوپرکاپ است که بر اساس قوانین و مقررات ساندا، جام‌جهانی برگزار خواهد شد.

مسابقات مبارزان ووشو را با اوزان محدودی برگزار می کنیم 

او افزود: این مسابقات در اوزان محدودی برگزار خواهند شد تا کیفیت مسابقات را بالا ببریم. اوزان این مسابقات ۶۰-، ۷۰-، ۸۰- و ۹۰- کیلوگرم هستند و در هر وزن ۸ نفر دعوت خواهند شد. کسانی که قهرمان جهان، قهرمان آسیا یا در رده‌های سنی جوانان صاحب مدال شده اند و همچنین نفرات مدال‌آور آخرین دوره قهرمانی کشور در این مسابقات حضور خواهند داشت و در هر وزن ۸ نفر با شرایط اعلام شده به این رقابت‌ها دعوت می‌شوند. این مسابقات از ۲۷ تا ۲۹ تیرماه  برگزار خواهند شد.

سرمربی تیم ملی ووشو بیان کرد: مرحله دوم مسابقات ووشو  بین منتخبین استانی در همان ۴ وزن برگزار می‌شود، اما از لحاظ کمیت با تعداد بیشتر و به احتمال زیاد بین ۳۲ نفر برگزار خواهد شد. سوپر کاپ نیز با حضور ۴ ورزشکار برگزار خواهد شد و ۲ نفر برتر مسابقات نخبگان در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت و ۲ نفر دیگر فینالیست‌های مسابقات منتخب استانی خواهند بود. البته ورزشکارانی که در مسابقات نخبگان موفق به حضور در فینال نشوند، این شانس را خواهند داشت که از طرف استان خود در مسابقات منتخب استانی مجدد حضور داشته باشند. مسابقات الیت دویژن نیز  طبق برنامه در مهرماه برگزار خواهند شد.

نفر برتر مسابقات مبارزان ووشو ۳۰  میلیون تومان جایزه می گیرد 

اوجاقی درباره جوایز مسابقات بیان کرد: طبق برنامه  به نفر برتر مسابقات تاپ دویژن ۶ میلیون تومان و به نفر دوم ۲ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت. نفر برتر مسابقات الیت دویژن نیز ۲ میلیون تومان  و نفر دوم ۷۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد. نفر برتر مسابقات سوپر کاپ نیز علاوه بر کمربند قهرمانی ۳۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد و نفر دوم نیز جایزه ۱۰ میلیون تومانی می‌گیرد. هزینه ورودی هر نفر نیز ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود، اما به هیئت‌هایی که نفر اول آن‌ها موفق به قهرمانی در مسابقات الیت دویژن شود، ۳ میلیون تومان و به هیئت نفر دوم یک میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون ووشو درباره مسابقات سال ۱۴۰۱ نیز گفت: شکل ورود در مسابقات سال ۱۴۰۱ متفاوت خواهد بود. در سال بعد مسابقات گزینشی متفاوت خواهند بود. در مسابقات نخبگان سال ۱۴۰۱، ۴ نفر برتر مسابقات منتخبین استانی حضور خواهند داشت و یک نفر نیز قهرمان مسابقات سال ۱۴۰۰ خواهد بود. ۳ نفر دیگر نیز نفراتی هستند که در مسابقات قهرمانی کشور یا مسابقات بین‌المللی موفق به کسب مدال شوند.

او درباره این که جوایز این مسابقات از طریق حامیان مالی پرداخت خواهد شد، گفت: احتمال دارد که برای برگزاری این مسابقات حامی مالی بگیریم و به طور حتم  حامیان مالی  خوبی نیز جذب خواهند شد.

برای ایجاد انگیزه مسابقات ووشو را به شکل جدیدی برگزار می کنیم

اوجاقی درباره این که برگزاری این مسابقات به خاطر حضور نیافتن ووشوکاران در مسابقات MMA بوده است، گفت: از قبل تصمیم به برگزاری این مسابقات گرفته بودیم و از سال گذشته به دنبال برگزاری بودیم؛ اما شرایط شیوع ویروس کرونا اجازه نمی‌داد. لیگ را طبق شیوه نامه‌های بهداشتی و با شرایط خاص برگزار کردیم. به همین خاطر تصمیم گرفتیم  این مسابقات را با سبک و سیاق جدید برای ایجاد انگیزه در سانداکاران و استفاده از آن‌ها در مسابقات برون مرزی برگزار کنیم.

نایب رئیس فدراسیون ووشو درباره این که این مسابقات در بخش بانوان نیز برگزار خواهند شد، گفت: در حال حاضر تصمیم به برگزاری این مسابقات در بخش آقایان گرفته شده و در قدم اول به خاطر پخش تلویزیونی، استارت کار با آقایان می خورد. اگر شرایط مهیا باشد، با هماهنگی ناطقی، نایب رئیس بانوان فدراسیون ووشو در بخش بانوان نیز برگزار خواهد شد.

او در پایان درباره محل برگزاری این مسابقات گفت: درباره محل برگزاری مسابقات هنوز  به قطعیت نرسیده ایم، اما به طور حتم این مسابقات  در محل شکیل و مناسبی برگزار خواهند شد.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار