وزیر فرهنگ و ارشاد در جمع خبرنگاران:

بازدید ۱۳۵ هزار نفر از نمایشگاه قرآن تاکنون/ شرایط برای بهره مندی تمام مردم آماده است

سید عباس صالحی در جمع خبرنگاران، جزئیات نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه قرآن فرصت خاصی را ایجاد می‌کند که بخش‌های مختلف قرآنی فضای متفاوتی را تجربه کنند. تا دو سال پیش نمایشگاه قرآن در مصلی برگزار می‌شد، اما امسال شرایط کرونایی باعث شد که تحولی در شیوه برگزاری نمایشگاه قرآن اتفاق بیفتد.

وی افزود: در بخش فروشگاهی ناشران و عرضه کنندگان نرم افزار‌های قرآنی حضور دارند. این شرایط فضایی را ایجاد می‌کند برای آنکه مجموعه‌های وسیع تری از مولدان حضور داشته باشند. از لحاظ حضور ذی نفعان و بهره‌مندان هم باید گفت، چون نمایشگاه قرآن در ماه رمضان برگزار می‌شد، بیشتر تهرانی‌ها در آن حضور داشتند، اما فضای نمایشگاه مجازی قرآن این فرصت را فراهم کرده که مردم اقصی نقاط ایران از آن بازدید کنند.

صالحی با بیان اینکه در بخش محتوایی مجموعه‌های مختلف مولدان قرآنی در سطوح مختلف حضور دارند اظهار کرد: موسسه‌های قرآنی در سال‌های قبل به تبع فرصت محدودی را برای حضور در نمایشگاه فیزیکی داشتند، اما امسال حضور قوی تری دارند. در بخش بین الملل هم امسال گام نخست برداشته شد که می‌تواند در سال‌های آینده رو به جلو برود. این گام هم این است که اندیشمندان قرآنی جهان اسلام در وبینار‌ها حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: این شرایط تجربه جدیدی است و فرصت‌های نوعی را ایجاد می‌کند، تا الان ۱۳۵ هزار نفر در همین فاصله کوتاه به سامانه مراجعه کردند و این یعنی می‌توانیم فرصت خاص در این بستر داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار