کاهش منابع آبی اصفهان سد راه توسعه مزارع خوراک دام

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان گفت: هزینه‌های پرورش دام افزایش یافته است و نمی‌توان با توجه به وضعیت منابع آبی در استان نسبت به توسعه مزارع خوراک دام اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   محمد حسین نصر اصفهانی رییس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان در ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره مزرعه پرورش دام امامزاده آقا علی عباس بادرود گفت: در حال حاضر این مجموعه دارای ۴۳۰رأس میش، ۱۰ قوچ، ۱۳۵بره نر و ۱۹۶ بره ماده است.

او افزود: زیرساخت‌های زیادی نیز در این مجموعه ایجاد شده که از آن جمله می‌توان به تجهیزات پایش تصویری و تولید خوراک دام اشاره کرد.

رییس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان اضافه کرد: در مجموع ۲ میلیارد و ۳۴۲میلیون تومان در این مجموعه موجودی داریم. همچنین باید توجه داشت که در حال حاضر با هزینه‌های انجام شده گونه‌هایی را تولید کرده‌ایم که با استفاده از لقاح مصنوعی و ظرفیت اسپرم نژاد‌های مختلف به دست آمده است و همه این‌ها بارور هستند.

او افزود: باید توجه داشت که در مجموع تا ۶ ماه آینده ۸۰۰ میلیون تومان افزایش سرمایه خواهیم داشت.

نصر اصفهانی در ادامه با اشاره به هزینه‌های بالای تغذیه و پرورش دام افزود: این امر منجر به افزایش هزینه‌ها شده و این در حالی است که هزینه فروش محصولات افزایش چندانی نداشته است.

او با بیان اینکه ارزش دام اصلاحی رو به افزایش است، ادامه داد: این در حالی است که نیاز به زیرساخت کاشت بیشتری داریم و در اصفهان این ظرفیت را نداریم و می‌توان در این زمینه بهره برداری خوبی را داشته باشیم.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.