تداوم بارش‌های رگباری در هرمزگان/ احتمال تگرگ و جاری شدن سیلاب

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: امروز به ویژه طی ساعات بعد از ظهر در برخی مناطق استان رگبار باران، رعد و برق و تگرگ پیش بینی می‌شود.

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی که از بامداد دیروز استان هرمزگان را فرا گرفته است، امروز به ویژه طی ساعات بعد از ظهر با تقویت جریانات همرفتی در مناطق شمالی، شرقی، نقاطی از مرکز و ارتفاعات غربی رگبار باران و رعد وبرق گاهی همراه با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

سی سی پور افزود: با توجه به شدت بارش در ارتفاعات استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی (شهرستان‌های حاجی آباد و بشاگرد) احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد و توصیه می‌شود که مردم از قرارگیری در حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری کنند.


بیشتر بخوانید


او گفت: طی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب با رشد ابر‌های تندری در مناطق ساحلی به ویژه محدوده تنگه هرمز، افزایش لحظه‌ای سرعت باد سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد و توصیه می‌شود که شناور‌ها با احتیاط تردد کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: به تناوب تا پایان هفته جاری در استان ناپایداری‌های جوی و دریایی تداوم خواهد داشت و از اواسط هفته افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما نیز رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.