در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پسته کاران مراقب آفت سن سبز و قرمز باشند /وقوع صاعقه در ارتفاعات زاگرس طی چند روز آینده

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت:پسته کاران از سمنان تا خراسان رضوی و خراسان جنوبی و استان‌های کرمان، یزد و فارس مراقب طغیان آفت سن سبز و قرمز با توجه به گرم شدم هوا باشند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درمناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، قسمت‌هایی از شرق کشور، راسته زاگرس، جنوب و جنوب شرق کشور رگبار باران، وزش باد و در برخی مناطق احتمال رعد و برق از سوی سازمان هواشناسی کشور پیش بینی شده است.

او با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی به کشاورزان در این مناطق توصیه‌هایی کرد و افزود: در مناطق جنوبی کشور که بیشترین باغات پسته وجود دارد از سمنان تا خراسان رضوی و خراسان جنوبی و استان های کرمان، یزد و فارس مراقب طغیان آفت سن سبز و قرمز با توجه به گرم شدم هوا باشند.
او ادامه داد: باغداران آفت سن سبز و قرمز را پایش و برای مبارزه محلول پاشی و سم پاشی را در صبح هنگام انجام دهند.

حقیقت با اشاره به احتمال رعد و برق در برخی مناطق راسته زاگرس گفت: دامداران و عشایر که در این مناطق در حال کوچ یا ساکن هستند مراقب برخورد صاعقه باشند.

او توصیه‌هایی هم به کشاورزان در مناطق شمالی کشور کرد و افزود: با توجه به بارش‌های پیش بینی شده در این مناطق مراقب سر ریز شدن یا از بین رفتن خزانه برنج باشند.

این کارشناس هواشناسی گفت:همچنین با توجه به احتمال بارش‌های رگباری شدید طی چندروز آینده استخرداران و پرورش دهندگان ماهیان گرم آبی و سرد آبی در مناطق شمالی کشور مراقب سرریز شدن آب استخر‌ها باشند.

مدیر کل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی کشور با اشاره به احتمال رگبار‌های بهاری در مناطق مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور گفت: کشاورزان برای محلول پاشی و سم پاشی مزارع یا باغات خود احتیاط کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دمت گرم آقای هواشناس
آخرین اخبار