شهروندان از شرکت‌های حمل میّت دارای مجوز خدمات بگیرند!

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان گفت: حمل میّت بیرون و داخل شهر باید از طریق شرکت هایی که از این سازمان مجوز دارند، انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، روح‌الله خواجویی، مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان گفت: حمل میت بیرون و داخل شهر باید فقط از طریق شرکت هایی که از این سازمان مجوز دارند، انجام شود و اقدام سایر شرکت‌ها به حمل میت، تخلف محسوب شده و با آن ها برخورد می‌شود.

او افزود: برای کاهش هزینه‌ها و سرویس‌دهی مناسب به شهروندان، حمل میّت بیرون و داخل شهر به بخش خصوصی واگذار شده است.

خواجویی تصریح کرد: براساس مزایده‌ای که برگزار شد، حمل میّت بیرون از شهر به شرکت سیار طب کریمان و حمل میت داخل شهر به شرکت مسافر دیدار کریمان واگذار شد.

او بیان کرد: شرکت مربوط به حمل میّت بیرون از شهر با تعداد ۱۰ دستگاه خودرو و شرکت مربوط به داخل شهر با حداقل پنج دستگاه، سرویس‌دهی را انجام می‌دهند و در صورت نیاز، تعداد خودرو‌ها را افزایش خواهند داد.

خواجویی گفت: با دادستانی کرمان، دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی هماهنگ شده و فقط این دو شرکت، مجوز حمل میّت را دارند و شرکت‌های دیگری که اقدام به حمل میّت کنند، تخلف محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان با اشاره به اینکه شرکت‌های اعلام ‌شده، هزینه خدمات را براساس مصوبه شورا دریافت می‌کنند و سازمان مدیریت آرامستان‌ها بر کار آن‌ها نظارت دارد، افزود: برخی از شرکت‌هایی که بدون مجوز اقدام به حمل میت می‌کنند، خودروی استاندارد ندارند، لذا بیش از تعرفه مصوب شورا هزینه دریافت می‌کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که این امر سبب انتقال بیماری‌های مسری از جمله کووید ۱۹ می‌شود.

خواجویی تصریح کرد: در صورتی‌که شهروندان از شرکت‌های بدون مجوز حمل میت، خدمات بگیرند، پلیس راهور، خودروی مربوطه را توقیف خواهد کرد.

او بیان کرد: شهروندان باید در نظر داشته باشند از شرکتی که برای حمل میت درون شهر معرفی شده، نمی‌توانند برای بیرون از شهر استفاده کنند و برعکس، مگر در مواردی که سازمان مدیریت آرامستان‌ها مجوز دهد.

خواجویی گفت: شرکت سیار طب کریمان در خیابان جهاد کوچه شماره ۲ قرار دارد و ۲۴ ساعته آماده خدمات‌دهی هستند و شرکت مربوط به حمل میت داخل شهر در سازمان مدیریت آرامستان‌ها مستقر است و شهروندان می‌توانند به‌صورت تلفنی یا حضوری خدمات دریافت کنند.

او افزود: پیگیر راه‌اندازی خط ۱۵۳۰ که مخصوص آرامستان است، هستیم که با راه‌اندازی این خط، سرویس‌دهی به شهروندان سریع‌تر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.