معاون اول رئیس‌جمهور:

انتظار مردم این است که سیاسیون گرفتار بحران‌های ساختگی دشمن نشوند

جهانگیری گفت: انتظار طبیعی مردم از سیاسیون، صاحبنظران، نخبگان و دلسوزان این است که از بحران‌های ساختگی دشمن عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در آئین افتتاح تعدادی از پروژه‌های مراکز اورژانس پیش‌بیمارستانی اظهار کرد: مردم ایران با ویروس خطرناک کرونا روبرو هستند و دعای مومنین این است که مردم دنیا و ایران هر چه زودتر از شر این ویروس خلاص شوند.

جهانگیری ضمن قدردانی از مدافعان سلامت، وزیر بهداشت و رییس اورژانس گفت: کادر پزشکی کشور در ١۴ ماه اخیر کار ماندگاری در تاریخ ایران انجام دادند و مردم این ایام سخت را فراموش نمی‌کنند. خیلی‌ها در دوران شیوع کرونا با تمام توان ایستادند و از سلامت مردم حفاظت کردند؛ در راس آنها کادر درمان، پزشکان، پرستاران و کادر بهداشتی بودند و تعداد زیادی از عزیزان ما در این راه شهید شدند و یاد آن‌ها را گرامی می‌داریم و به روح آن‌ها درود می‌فرستیم.

او تصریح کرد: گزارش دکتر کولیوند از اورژانس افتخارآمیز بود و نشان می‌داد کار پرشتاب برای توسعه ناوگان اورژانس در حال انجام است. جامعه با مخاطرات بسیاری مواجه است و دوران دولت دوازدهم زلزله کرمانشاه را داشتیم که در حد اتفاقات جهانی بود و جمعیت بسیاری درگیر آن شدند و سیل در سال ٩٨ یکی از بزرگترین اتفاقات بود چراکه ٢۵ استان درگیر آن شدند.

امسال از سخت‌ترین سال‌های خشکسالی خواهد بود

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: کووید ١٩ همه دنیا و ایران را گرفتار کرد و حوادث طبیعی و اجتماعی بسیاری داشتیم و ما با مخاطره جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران مواجه شدیم و امسال بر اساس پیش‌بینی، از سخت‌ترین سال‌های خشکسالی خواهد بود و امیدواریم خداوند به مردم ایران کمک کند تا از مخاطرات عبور کنند.

جهانگیری گفت: جامعه انتظار دارد که نهاد‌ها در حوادث پاسخگویی مناسب داشته باشند و در همه حوادث جاده‌ای و طبیعی اولین نهاد و دستگاهی که حضوری تعیین کننده برای کاهش آلام مردم دارد اورژانس است و به همین دلیل همواره سخت‌افزار اورژانس باید در سطح قابل قبولی باشد.

او تصریح کرد: درخواست‌های روسای دانشگاه‌ها برای ارتقا زیرساخت‌ها مطرح شد، البته باید شرایط کشور را در نظر گرفت و بعد از ابزار فیزیکی مسئولیت پذیری مورد توجه است که نیرو‌های اورژانس به آن اهتمام دارند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: جامعه باید به سمت و سویی برود که از تاب‌آوری و استقامت و تحمل بالایی برخوردار باشد و همدلی و همراهی مردم با هم زیاد باشد و این از سرمایه‌های بزرگ کشور است. در زلزله کرمانشاه و سیل سال ٩٨ ابراز همدردی مردم و همراهی آن‌ها بسیار کمک کننده بود و این فرهنگ سرمایه بزرگی است که در اختیار ماست و باید قدر بدانیم و این روحیه به انجام وظایف ما کمک می‌کند.

رشد ۸ برابری تعداد بالگرد‌های اورژانس در ۸ سال گذشته

جهانگیری ادامه داد: اورژانس زمانی بر بالین بیمار کرونایی می‌رسد که همه از او فاصله می‌گیرند و قدر اورژانس وقتی مشخص می‌شود که نزدیکترین عزیزش از او فاصله می‌گیرد. اورژانس در دولت تدبیر و امید کار‌های بسیاری انجام داد و از ٧ بالگرد به ۴٨ رسیده‌ایم و به زودی به ۵٠ می‌رسیم و افزایش تعداد آمبولانس‌ها و راه‌اندازی اورژانس ریلی از اقدامات خوب در دولت تدبیر و امید است.

او تصریح کرد: ما باید نشان دهیم در دوران تحریم اقتصادی با تکیه بر سرمایه انسانی از امکانات موجود حداکثر بهره برداری می‌کنیم و امروز با رقم کمی، تعداد قابل توجهی آمبولانس بازسازی شده است و اقدامات بهداشت و درمان در این دوره موجب بهبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شد و تعداد بسیاری تخت بیمارستانی آماده شد که اگر این تخت‌ها افتتاح نمی‌شد و کرونا می‌آمد نمی‌دانید ما چه شرایطی داشتیم.

وزیر بهداشت: در صورت تأمین اعتبار، ١٠ تا ١٢ هزار تخت بیمارستانی اضافه کنیم 

معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: هفته پیش دکتر نمکی در جلسه ستاد اقتصادی گفتند ما می‌توانیم در ٢ ماه پایانی دولت ١٠ تا ١٢ هزار تخت بیمارستانی به بیمارستان‌ها اضافه کنیم و این تخت‌ها در بیمارستان‌هایی هستند که ٩۵ تا ١٠٠ درصد از نظر فیزیکی پیشرفت کرده‌اند و نیاز به منابعی برای تجهیز دارند تا در خدمت مردم قرار بگیرد.

او افزود: ما در شرایط ویژه از نظر کرونا هستیم که در پیک جدید بار اصلی بر دوش کادر بهداشتی و درمانی است و امیدواریم به زودی از این دوره عبور کنیم و به هر حال باید زیرساخت‌های فیزیکی تکمیل شود و نیروی انسانی به فضل الهی از زبده‌ترین‌ها را در اختیار داریم و همه این‌ها کمک می‌کند تا در کنترل شرایط بتوانیم گام‌های بهتری برداریم.

دشمن با بحران‌های ساختگی دنبال برهم زدن آرامش کشور است

معاون اول ریاست جمهوری خطاب به نهاد‌های حکومتی، نهاد‌های مدنی، قوای سه‌گانه، نخبگان و دلسوزان گفت: ما در منطقه بسیار پر التهابی قرار گرفته‌ایم و از هر گوشه خاورمیانه دود و آتش و صدای تفنگ بلند می‌شود؛ یمن، عراق و افغانستان و سوریه را ببینید و ما کشوری آرام داریم. موج‌های بلندی بلند می‌شود تا آرامش و امنیت کشور را بهم بزنند. این مردم گرفتاری‌های متعددی دارند، از یک طرف مقابل جنگ اقتصادی آمریکا ایستاده‌اند و طرفی با کووید ١٩ دست و پنجه نرم می‌کنند و انتظار طبیعی مردم از سیاسیون، صاحبنظران، نخبگان و دلسوزان این است که فریادشان فقط فریاد برای مردم باشد و حرفشان این باشد که از بحران‌های ساختگی که دشمن طراحی می‌کند تا ما را گرفتار کند عبور کنیم.

نباید بگذاریم دیگران برای ما بحران طراحی کنند

وی ادامه داد: ما با انسجام، همدلی و همراهی می‌توانیم این دوران سخت را پشت سر بگذاریم و نباید بگذاریم دیگران برای ما بحران طراحی کنند و ما را در دامن بحران‌های جدید ببرند؛ دلسوزی برای ایران این است که همه به فکر ایران و مردم و حل مشکلات آن‌ها باشند و امیدوارم هر چه زودتر مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیماری کرونا حل شوند و مردم از این مشکلات خلاص شوند. ایران ظرفیت‌های خوبی دارد و نباید بگذاریم ما را نسبت به آینده ایران مایوس کنند و ایران قادر است همه مشکلات را در داخل حل کند و کشوری پیشرفته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.