هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها و وزش باد شدید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، یاسر اشتاد کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: امواج کم دامنه بارشی از روز دوشنبه در استان فعال شده و تا پایان هفته جاری مستقر است.

او  بیان کرد: روز پنجشنبه فعالیت امواج کاهش یافته و روز جمعه مجدد تقویت می‌شود و تا سه شنبه آینده بارش‌های قابل توجهی در صورت عدم تغییر نقشه‌ها پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به خنک‌تر شدن هوای استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ماکو ۶.۲ میلیمتر بارش داشت و میزان بارندگی هادر فرودگاه ارومیه نیز زیر یک میلی متر بوده است.

او اضافه کرد: بیشترین میزان سرعت باد نیز در ماکو با ۹۰ کیلومتر در ساعت و در ارومیه نیز ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اشتاد بیان کرد: در صورت عدم تغییر نقشه‌ها احتمال بارش تگرگ نیز در استان وجود دارد و لازم است تا تدابیر لازم بکار گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به دمای هوای ۲۴ ساعت گذشته استان اضافه کرد: شهرستان چالدران با دمای هفت درجه سانتی گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر بود و دمای ارومیه نیز بین ۱۱ و ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان گزارش شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.