دفع پسماند در گلستان/ از ساخت سایت زباله تا وعده هایی که به بار می نشیند

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: آلودگی یکی از چالش های پسماند است و امسال اولویت ما اقدامات اجرایی در حوزه پسماند است.

کنعانی مدیرکل محیط زیست گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست "احیای زمین، افزایش بهره‌وری برای توسعه پایدار" را به عنوان شعار روز زمین پاک برای سال ۱۴۰۰ انتخاب کرد.

او ادامه داد: در این راستا اقداماتی برای پاکسازی سکونتگاه‌های شهری و روستایی با همکاری شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها در استان انجام شد.

کنعانی با بیان اینکه امسال اولویت ما اقدامات اجرایی در حوزه پسماند است، افزود: آلودگی یکی از چالش‌های پسماند است که باید مدیریت شود البته از سال گذشته پیگیری‌های متعددی در این خصوص صورت گرفته است.

او گفت: در استان گلستان زباله‌های سکونتگاه‌های شهری و روستایی جمع آوری و به منطقه شرق و غرب استان منتقل شده و در کارخانه کمپوست تبدیل به پودر می‌شوند و زباله‌های از رده خارج نیز دفن می‌شوند.

کنعانی افزود: اعتبارات لازم برای توسعه ظرفیت کارخانه‌ها در نظر گرفته شده است.

او گفت: از سال ۹۴ مراحل ساخت یک سایت زباله اجرایی شد که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد آن تکمیل شده است، به این شکل که گودال‌هایی برای زباله احداث و در داخل آن‌ها ورقه‌هایی تعبیه شده تا شیرابه و گاز زباله را بگیرد که این امر باعث می‌شود وارد چرخه زیست محیطی نشود و امسال به بهره برداری می‌رسد.

کنعانی در مورد سایت قدیم پسماند آزادشهر گفت: این سایت در اواخر سال گذشته بسته شده و در روز درختکاری، در آنجا اقدام به کاشت نهال شده است.

او در مورد معدوم کردن زباله‌های عفونی گفت: این زباله‌ها از سراسر استان جمع آوری، بی خطرسازی شده و در سایت زباله‌های عفونی آق قلا دفن می‌شود.

کنعانی گفت: ما در استان سایت پسماند صنعتی تحت نظارت محیط زیست نداریم، اما در شهرستان گنبدکاووس با وسعت ۵۰ هکتار در دست احداث و اعتبار این سایت نیز تخصیص یافته است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.