حجم آب کانی برازان به ۷ میلیون متر مکعب رسید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: حجم آب تالاب بین المللی "کانی‌برازان" مهاباد به ۷ میلیون متر مکعب رسیده و در وضعیت مناسبی قرار دارد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: حجم آب تالاب بین‌المللی "کانی‌برازان" با وجود کاهش بارندگی ها، ولی هم اینک از شرایط مطلوب و قابل قبولی برخوردار بوده و به هفت میلیون متر مکعب رسیده است.

او افزود: هم اکنون حجم آب ورودی به این تالاب از سرشاخه رودخانه مهاباد همچنان جریان داشته و در وضعیت فعلی به نیم مترمکعب بر ثانیه رسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: عمق آب این تالاب در مکان‌های مختلف متناوب بوده و ارتفاع آب بین صفر تا حداکثر ۷۵ سانتی‌متر در نوسان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اذعان کرد: آب این تالاب از رودخانه مهاباد، چشمه روستای "قره‌داغ" و زهکش‌های اطراف این تالاب تامین می‌شود که با توجه به لایروبی زهکش‌ها سرعت ورود آب از وضعیت مناسبی برخوردار است.

سخنور گفت: با راه‌اندازی یک ایستگاه در این تالاب، پایش آنلاین مولفه‌های عمق آب، میزان اکسیژن، دما، فشار و رطوبت تالاب رصد شده و به صورت آنلاین به دفتر تالاب‌های ایران ارسال می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.