افزایش ۲۰ درصدی مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: مبارزه علیه آفات و بیماری‌ های گیاهی در مزارع غلات تایباد طی سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: با هدف کاهش آفات و بیماری‌ها طی سال زراعی جاری مبارزه با آفت سن در سطح سه هزار و ۴۰۰ هکتار مزارع گندم و هزار و ۸۰ هکتار از کشتزار‌ ها انجام شده است همچنین در سال زراعی جاری در سطح سه هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم و هزار هکتار از مزارع جو تایباد مبارزه با علف‌ های هرز انجام شده است.


بیشتر بخوانید


او به مبارزه با آفات و بیماری‌ها در باغات تایباد اشاره کرد و افزود: امسال در سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات تایباد مبارزه با عوامل خسارت زای باغی انجام شده که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: مبارزه با آفت پسیل که به روش غیرشیمیایی انجام می‌گیرد در سطح ۱۰۰ درصد باغات پسته تایباد آغاز شده است و همچنین در سال زراعی جاری ۱۴ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع مستعد تایباد زیر کشت پاییزه گندم آبی و دیم، کلزا و جو آبی و دیم رفته است.

 

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار