رومانی سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت خارجه رومانی با اعلام اینکه معاون وابسته نظامی در سفارت روسیه فردی ارتشی است، سفیر مسکو را فراخواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه رومانی سفیر روسیه در این کشور را احضار کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه این کشور، بخارست، والری كوزمین، سفیر روسیه را احضار كرد تا تصمیم اتخاذ شده توسط مقامات رومانی را به وی اعلام كند.

وزارت امور خارجه رومانی تصمیم گرفته است الکسی گریشایف، معاون وابسته نظامی در سفارت فدراسیون روسیه در بخارست را «عنصر نامطلوب» اعلام کند.

این وزارت خانه در بیانیه خود  توضیح داد که اقدامات گریشایف، مغایر مفاد كنوانسیون ۱۹۶۱ وین در مورد روابط دیپلماتیک است. با این حال ، مقامات مشخص نکردند که کدام فعالیت ها را نقض کنوانسیون مذکور می‌دانند.

 والری كوزمین، سفیر روسیه در بخارست به درخواست بوگدان آرسكو، وزیر امور خارجه رومانی به وزارت خارجه  این کشور احضار شد.

روابط دیپلماتیک روسیه و تعدادی از کشورهای اروپای شرقی از جمله جمهوری چک، لهستان، اسلواکی و کشورهای حوزه بالتیک، طی دو هفته گذشته با احضار و اخراج دیپلمات‌ها و سفرای کشور‌ها روند نامطلوبی را پیش گرفته است.

روز شنبه، وزارت خارجه آمریکا کاردار سفارتخانه روسیه را برای ابلاغ اعتراضات واشنگتن به «اقدامات» مسکو احضار کرد.

روسیه در اقدامی متقابل یک دیپلمات ایتالیایی را عنصر نامطلوب دانست و دستور داد طی ۲۴ ساعت خاک این کشور را ترک کند. ایتالیا اخراج یک دیپلمات ایتالیایی را از روسیه تصمیم بی اساس و ناعادلانه خواند.

چندی پیش نیز، در ۱۷ آوریل، مقامات جمهوری چک، ۱۸ نفر از کارکنان سفارت روسیه در پراگ را اخراج کردند. پراگ ادعا کرد آن‌ها از افسران سرویس‌های اطلاعاتی روسیه هستند و در انفجار انبار مهمات در سال ۲۰۱۴ که در آن دو تبعه چک کشته شدند، نقش داشتند. مسکو هم در اقدامی متقابل، از ۲۰ دیپلمات چک خواست تا پایان روز دوشنبه ۱۹ آوریل روسیه را ترک کنند. روسیه هم سفیر جمهوری چک در مسکو را فراخواند و کاهش کارکنان این سفارتخانه را خواستار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار