مدیر کل دامپزشکی اردبیل:

کشتارگاه‌های صنعتی دام در اردبیل به ۵ باب افزایش می‌یابد

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: تا سه ماه آینده مجموع کشتارگاه‌های صنعتی دام در استان به ۵ باب افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در بازدید از احداث کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان سرعین گفت: در حال حاضر ۴ باب کشتارگاه صنعتی دام، ۴ باب کشتارگاه صنعتی طیور و ۵ باب کشتارگاه سنتی دام در استان فعال بوده و محصولات خود را تحت نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی وارد بازار مصرف می‌کنند که با بهره برداری از این کشتارگاه تا سه ماه آینده مجموع کشتارگاه‌های صنعتی دام در استان به ۵ باب افزایش می‌یابد.

او با تاکید بر اینکه بهره برداری از این کشتارگاه علاوه بر ایجاد اشتغال و پویایی منطقه موجب افزایش بهره وری در تولیدات دامی، وظایف حاکمیتی دامپزشکی در نظارت بهداشتی بر کشتارگاهها، مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی می‌شود افزود: روند تولید فراورده‌های دامی سالم از ابتدای پرورش دام، طیور و آبزیان تا استحصال فرآورده‌های خام دامی تجت کنترل دامپزشکی است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به حساسیت ویژه دامپزشکی در تامین امنیت و تضمین سلامت غذایی جامعه گفت: حساسیت موضوع تا حدی است که در کشتارگاه‌های دام و طیور علاوه بر ناظرین و بازرسین بهداشتی دامپزشکی؛ روحانیون ناظر ذبح شرعی نیز برحلیت گوشت استحصالی نظارت می‌کنند.

تکلوی اقدامات دامپزشکی را مصداق بارز تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدائی‌ها دانست و افزود: در همه حال و با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی، تمامی سعی مجموعه دامپزشکی استان بر حمایت از تولید کننده و سرمایه گذار بخش خصوصی متمرکز بوده و تمامی توان خود را برای رفع موانع تولید بکار خواهیم بست.

حجت السلام محمود اصغری، امام جمعه شهرستان سرعین نیز در این بازدید به جهت اولویت کاری دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت و بهداشت مواد غذایی و طیب و حلال بودن آن تقدیر و خواستار گسترش خدمات دامپزشکی در مناطق محروم منطقه و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی به جهت توریستی و گردشگری این شهرستان شد.

فرماندار شهرستان سرعین نیز در این بازدید ضمن حمایت قاطع فرمانداری از احداث چنین واحد کشتارگاهی در راستای تضمین سلامت عمومی جامعه از نزدیک در جریان روند کاری و مشکلات این پروژه قرار گرفت و در راستای مرتفع کردن آن قول مساعد داد.

حسن حسن پور ضمن تشکر از دامپزشکی به عنوان متولی اصلی این پروژه از تعامل و همکاری بین بخشی دستگاه‌های حوزه سلامت و مرتبط در اتمام این پروژه و بهره برداری از آن در آینده نزدیک تشکر کرد.

او در عین حال بر ضرورت توجه ویژه به دامپزشکی به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی حوزه سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: تا جایی که مقدور و در توانمان باشد اعتبارات دامپزشکی را تقویت می‌کنیم تا مشکلی در حوزه بیماری‌های دامی در منطقه نداشته باشیم.

این کشتارگاه در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و زیر بنای ۳۸۰۰ متر مربع توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در محدوده شهرستان سرعین در حال احداث است و ظرفیت سالانه آن ۱۰ هزار راس دام سنگین و سبک و ۲ هزار و ۲۵۰ تن گوشت تولیدی می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.