شیراز و اوز شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: شهر‌های اوز و شیراز در قالب شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر به ترتیب در حوزه مد ، لباس و حوزه هنر‌های تجسمی شناخته شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی گفت: آیین معرفی نخستین دوره شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت مجازی برگزار و عضویت ۶۰ شهر در نخستین دوره شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر اعلام شد و از این میان شهر اوز استان فارس به عنوان شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر در حوزه مد و لباس و شهر شیراز استان فارس در حوزه هنر‌های تجسمی شناخته شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: بحث شبکه شهر‌های خلاق سال‌هاست که در مجامع بین‌المللی مطرح است و از قرن ۲۱ یعنی از سال ۲۰۰۴ توسط سازمان یونسکو به‌صورت مستمر و سالانه در مجموعه‌ای از موضاعات شهر‌هایی اعلام می‌شود؛ اما آن‌چه در راستای کلان‌برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه ششم توسعه که بر اقتصاد درون‌زا تاکید می‌کرد، تلاش شده تا شبکه‌ای داخلی و ملی راه‌اندازی شود که از درون آن شبکه شهر‌هایی به‌عنوان شهر‌های خلاق جهانی معرفی شوند.

او ادامه داد: برای رسیدن به این مهم، دبیرخانه و شورای سیاست‌گذاری طرح مشخص شد و با این نگاه فراخوانی در سال ۹۸ اعلام شد که با استقبال گسترده شهر‌ها مواجه شد و ۳۶۷ شهر برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کردند که پس از اعلام آمادگی بانک اطلاعاتی‌ای برای شهر‌ها ایجاد شد.

سهرابی گفت: همچنین طبق اقدام شورای سیاست‌گذاری، کارگاه‌هایی برای شهر‌های شرکت‌کننده برگزار شد و مجموعه‌ای از مدیران و نمایندگانی از شهرداری‌ها، انجمن‌های فرهنگی و هنری و هنرمندان صاحب‌نام و روسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر‌ها در کارگاه‌های مورد نظر شرکت کردند. سپس این افراد به مراکز استان‌ها اعزام شدند تا اهداف و برنامه‌های خود را با نگاه به موقعیت و توانایی شهر‌های خود شناسایی و تدوین کرده و به دبیرخانه ارسال کنند.

در پایان این مراسم شهر‌های برگزیده طرح شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر در حوزه ۹گانه معرفی شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.