تاکید وزرای خارجه اردن و مصر بر توقف اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس شرقی

ایمن الصفدی و سامح شکری اقدامات تحریک آمیز و افراط گرایانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در قدس شرقی را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سامح شکری و ایمن الصفدی، وزیران امور خارجه مصر و اردن اعمال خشونت‌ها و اقدامات تحریک آمیز گروه‌های افراطی صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در بخش قدیمی شرق قدس را محکوم کردند.

بر این اساس، وزارت امور خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد سامح شکری روز یکشنبه تلفنی با ایمن الصفدی درباره تحولات و اتفاقات خطرناکی که این روز‌ها در شهر قدس رخ می‌دهد‏، گفتگو کرد.

وزیران خارجه مصر و اردن بر لزوم توقف همه حملات و اقدامات تحریک آمیز اسرائیل با هدف پایان دادن به تنش‌ها و بازگشت آرامش تاکید کردند. سامح شکری و ایمن الصفدی اعمال خشونت‌ها و اقدامات تحریک آمیزی را که گروه‌های افراطی علیه فلسطینی‌ها در بخش قدیمی شرق قدس انجام می‌دهند، محکوم کردند. آنان از رژیم صهیونیستی خواستند فورا جلوی این اقدامات را بگیرد.

وزیران خارجه مصر و اردن تاکید کردند رژیم صهیونیستی موظف است به مسئولیت خود بر اساس حقوق بین الملل عمل و از فلسطینی‌ها محافظت کند. سامح شکری و ایمن الصفدی درباره تشدید حملات و اقدامات تحریک آمیز علیه فلسطینی‌های ساکن قدس و ممانعت از ورود آنان به مسجد الاقصی هشدار دادند. آنان بر لزوم توقف این اقدامات و تخلفاتی که هویت عربی، اسلامی و مسیحی شهر قدس، مکان‌های مقدس آن و نیز تغییر وضعیت تاریخی و قانونی فعلی آن را هدف قرار می‌دهد، تاکید کردند.

وزیران خارجه مصر و اردن افزودند: جامعه بین المللی باید اقدامی موثر و کارساز برای احیای تلاش‌های روند صلح، از سرگیری جدی گفتگو با هدف رسیدن به صلحی عادلانه و جامع مطابق با راه حل تشکیل دو کشور، قطعنامه‌های سازمان ملل و ابتکار صلح عربی انجام دهد.

به اعتقاد کارشناسان این موضع گیری مصر و اردن نمایشی است و این دو کشور در چند دهه اخیر در صف کشور‌های سازشگر با رژیم صهیونیستی قرار داشته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار