صدای اعتصاب کارگران معدن به گوش مسئولان رسید

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بهاباد از تصمیمات مسئولان این شهرستان برای حل مشکلات کارگران معدن چاه گز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهاباد با تبریک هفته کار و کارگر به همه کارگران، گفت: دیروز حدود ۵۰ نفر از کارگران معدن چاه گز بهاباد که خواسته‌های به حقی داشتند، دست به اعتصاب زدند که با گذشت ساعتی از شروع اعتصاب، مذاکراتی بین فرماندار بهاباد و مسئولین معدن برای حل مشکل کارگران انجام شد.

کارگر با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از سوی کارگران معدن چاه گز بهاباد بیان کرد: یکی از درخواست‌ها اجرای طرح طبقه بندی مشاغل  کارگری بود که این مشکل قبلاً رفع شده و در این رابطه کلیه احکام کارگران از ابتدای سال ۱۴۰۰ براساس طرح طبقه بندی صادر شده است که باعث افزایش حقوق کارگران خواهد شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهاباد با بیان اینکه در حال حاضر ساعت کاری کارگران معدن ۱۰ ساعت است و حقوق آن‌ها در قالب اضافه کاری به آن‌ها پرداخت می‌شود، افزود: مقرر شد ساعت کاری در دو شیفت از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۷:۳۰ و شیفت شب از ساعت  ۱۷:۳۰ الی ۳:۱۵ بامداد در نظر گرفته شود.

کارگر به تصمیمات اتخاذ شده برای راه اندازی شیفت سوم نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ماشین آلات معدنی مورد نیاز خریداری شده و تا پایان ماه جاری به معدن می‌رسد، شیفت سوم هم راه اندازی خواهد شد که ساعت کاری کارگران معدن چاه گز به هشت ساعت کاهش می‌یابد.  همچنین حقوق معوق اسفندماه و عیدی و پاداش سال ۹۹ نیز  تا دهم اردیبهشت امسال پرداخت می شود.

کارگر به خدمات رفاهی برای کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: کارفرمایان موظفند وعده‌های غذای مناسب برای کارگران را تأمین کنند که باتوجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان امکان توزیع غذای گرم برای نهار وجود ندارد، اما غذای مناسب برای افطار و سحر توزیع می‌شود.

او خاطر نشان کرد: تمام تلاشمان این است که برای احقاق حق کارگران و مطالبات آن‌ها قدم‌های مؤثری برداریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.