آغاز خروج نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان

نیرو‌های آمریکایی و ناتو خروج از چندین پایگاه در افغانستان را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیرو‌های امریکایی و ناتو خروج از چندین پایگاه در افغانستان را آغاز کردند.

«آستین اس میلر» فرمانده مأموریت حمایت قاطع ناتو و نیرو‌های آمریکا در افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد آمریکا و ناتو خارج کردن سربازانشان از شماری از پایگاه‌ها در افغانستان را آغاز کرده اند.

میلر گفت: ما خروج از شماری از پایگاه‌های را آغاز کرده ایم. اگرچه افغانستان به یک توافق صلح دسترسی دارد؛ اما به ما گفته شده است که آنجا را ترک کنیم.

او در ادامه افزود: ارتش تمامی پایگاه‌های آن‌ها را به نیرو‌های افغانستانی تحویل خواهد داد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که ناتو تصمیم دارد خروج سربازانش را از افغانستان تا تاریخ اول مه آغاز کند. ناتو همچنین به دنبال ان است تا خروج سربازانش را ظرف چند ماه آتی تکمیل کند.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قول داده است تا خروج سربازان آمریکایی را از افغانستان تا تاریخ ۱۱ سپتامبر- که بیستمین سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر محسوب می‌شود- به انجام برساند.

بایدن بیشتر درسخنانی گفته بود: ما نمی‌توانیم بیشتر به چرخه گسترش حضور نظامی خود در افغانستان ادامه دهیم. امیدواریم شرایط مناسبی برای خروج پیدا کنیم. منتظر نتیجه‌ای متفاوت هستیم. اکنون من چهارمین رئیس‌جمهور آمریکا هستم که بر نیرو‌های این کشور در افغانستان نظارت دارم.

پیش‌تر پایگاه خبری روزنامه واشنگتن پست نیز اعلام کرده بود: بایدن به زودی تمامی سربازان آمریکایی خود را از افغانستان تا تاریخ ۱۱ سپتامبر خارج می‌کند.

خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تحت بند‌های توافقنامه‌ای انجام می‌شود که میان آمریکا و طالبان در دوحه قطر به امضا رسیده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار