بهترین خوراکی‌ها برای مبتلایان به کرونا چیست؟

کارشناس مسئول آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت مهاباد گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن بهترین راه برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در روز‌های کرونایی، یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که برای مبتلایان به کرونا و خانواده هایشان پیش می‌آید، این است که چه خوراکی‌هایی در زمان ابتلا به کرونا بخوریم؟

مریم مرادی کارشناس مسئول آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت مهاباد اظهار کرد: افرادی که مبتلا به بیماری کرونا می‌شوند به علت کاهش قدرت سیستم ایمنی و کاهش شدید اشتها نیاز به حمایت‌های تغذیه‌ای مناسب دارند که باید ضمن رعایت بهداشت (بحث خدمات غذایی)، برای جلوگیری از آسیب بیشتر و نیز تسریع روند بهبودی این افراد مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد.

مرادی افزود: برای مبتلایان به کرونا مواد مغذی، مصرف برنج، انواع نان سبوس دار (جو و سنگک و ماکارونی) ترجیحا سبوس دار رشته و غالت صبحانه توصیه می‌شود.

او اذعان کرد: همچنین به منظور سالم و قدرتمند نگاه داشتن عضلات تنفسی، بیماران باید به میزان کافی منابع غنی از پروتئین شامل انواع گوشت‌ها از جمله گوشت قرمز، مرغ، ماهی و طیور، انواع حبوبات لوبیا، ماش، عدس، نخود باقال (تخم مرغ، انواع لبنیات پاستوریزه) پنیر، شیر، ماست، کشک و دوغ و انواع آجیل‌های بدون نمک را به طور روزانه استفاده کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.