جمشیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هر حرکتی برای مقابله با گروه های تروریستی با هماهنگی حکومت صورت بگیرد

نماینده مردم دایکندی در پارلمان افغانستان تاکید کرد که بهتر است هر حرکتی برای مقابله با گروه های تروریستی با هماهنگی حکومت صورت بگیرد.

افزایش ناامنی در نقاط مختلف افغانستان و عدم حمایت صحیح امنیتی دولت از برخی مناطق طی سال های اخیر، به ایجاد گروه های مسلح خارج از تشکیلات دولت، منجر گردیده است.

شکل گیری این گروه های مسلح که خارج از چارچوب دولت و با هدف کنترل امنیت مناطق محلی صورت گرفته است، در سال های اخیر حتی به درگیری میان این گروه ها و دولت نیز منجر شده که نمونه اخیر آن، حملات ارتش افغانستان به فرمانده علیپور در بهسود است.

اخیرا، «ذوالفقار امید»، رهبر سابق حزب کار و توسعه و عضو جنبش روشنایی نیز گروهی مسلح تحت عنوان «جبهه مقاومت دوم» تشکیل داده است.

«علی اکبر جمشیدی»، نماینده مردم دایکندی در پارلمان افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شکل گیری این گروه ها تاکید کرد که بهتر است هر حرکتی برای مقابله با گروه های تروریستی با هماهنگی حکومت صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: «مردم هزاره و شیعه هراس جدی از گروه های تروریستی دارند. لذا هر حرکتی برای مقابله با این تهدید در هماهنگی با حکومت صورت بگیرد بهتر است.»

وی افزود: «با توجه به حساسیت های حزبی در میان مردم هزاره، اینگونه حرکات سبب جنگ های بیهوده داخلی می شود و لذا با آن موافق نیستم.»

نماینده مردم دایکندی در پارلمان افغانستان تاکید کرد: «دایکندی فعلا از امنیت نسبی برخوردار است و نباید آرامش مردم برهم زده شود.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار