سفر مخفیانه رئیس سیا به افغانستان

رئیس سازمان سیا در پی خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از افغانستان، بطور مخفیانه به این کشور سفر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آسوشیتد پرس نوشت «ویلیام برنز»، رئیس  سازمان سیا، اخیراً به صورت مخفیانه به کابل سفر کرده است.

به نوشته این خبرگزاری، برنز به دلیل افزایش نگرانی‌ها برای عدم توانایی افغانستان در مبارزه با تروریسم در پی خروج نیرو‌های نظامی آمریکا در تابستان، به این کشور سفر کرد.

یک مقام امنیتی سابق افغانستان که کاملاً با برنامه ضد تروریسم این کشور آشنایی دارد، گفت که مدیریت دو واحد آموزش‌دیده ویژه ضد تروریسم از میان ۶ واحد موجود از سی‌آی‌ای به دولت افغانستان انتقال داده شده است.

در پی تصمیم آمریکا برای خروج بی‌قید و شرط نیرو‌های نظامی خود تا ۱۱ سپتامبر، جو بایدن اظهار داشت که هدف اصلی آمریکا، یعنی جلوگیری از حملات تروریستی در افغانستان، محقق شده است.

خروج نیرو‌های آمریکایی در بیستمین سالگرد حمله تروریستی القاعده به برج‌های ۲ قلوی نیویورک، که باعث شروع حمله آمریکا به افغانستان شد، صورت خواهد گرفت.

با این حال، مقامات ارشد آمریکایی هشدار داده اند که این اقدام خطراتی را به همراه دارد.

برنز اخیراً در کنگره آمریکا اعلام کرد که نه القاعده و نه افراط گرایان، توانایی حمله به آمریکا را ندارند.

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که برنز آخر هفته گذشته بصورت سری از کابل دیدار کرد. اما نگفتند که برنز با چه کسی ملاقات کرده است. آن‌ها اظهار کردند که گفتگو‌ها پیرامون آمادگی افغانستان برای مبارزه با تروریسم پس از خروج آمریکاست.

برنز همچنین به مقامات افغانستانی اطمینان داد که آمریکا به تلاش‌های ضدتروریسم ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار