تصویر برداری از یک قلاده پلنگ منطقه طارم سفلی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین از ثبت تصاویر یک قلاده پلنگ، امسال توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده طارم سفلی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، احمد زارعی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: امسال ماموران یگان حفاظت محیط زیست در سرمحیط بانی طارم سفلی در پی گشت و کنترل موفق به تصویربرداری از پلنگ در ارتفاعات  شدند.

زارعی افزود: همچنین در همان دقایق پلنگ دیگری نیز مشاهده و ثبت شد که فاصله بسیار دوری داشت.

به گفته وی این چندمین بار است که ماموران یگان حفاظت موفق به تصویربرداری از پلنگ در این منطقه شده‌اند که تصاویر قبلی برای یک ماه پیش است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین در ادامه گفت: گزارشات مکرر مردمی و مامورین اجرایی، از مشاهده پلنگ در منطقه حاکی از آن است که این منطقه مامن و زیستگاه فوق العاده مناسبی برای این گونه نادر و در حال انقراض کشور است.

زارعی اضافه کرد: اکولوژی منحصر به فرد، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق در این منطقه بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، بزکوهی و سایر جانداران فراهم کرده که در کشور بی‌نظیر است.

وی افزود: با توجه به اینکه پلنگ، جانوری قلمرو طلب است و به طور معمولا محدوده زیادی را برای زیست خود انتخاب می‌کند بنابرین مشاهده و شمارش تعداد دقیق آن‌ها کاری سخت و دشوار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.