مقام سابق آمریکایی، شرط لغو تحریم‌های ایران را بازگشت تهران به تعهدات برجامی‌اش دانست

نماینده ویژه سابق آمریکا در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش اعلام کرد هیچ یک از تحریم‌های ایران قبل از بازگشت آن به تعهدات برجامی خود لغو نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز او اسرائیل، «برت مک گورک»، نماینده ویژه سابق آمریکا در ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش، روز جمعه با رهبران یهودی آمریکا در مورد تلاش‌های این کشور برای احیای توافق هسته‌ای با ایران صحبت کرد و به آن‌ها اطمینان داد که هیچ تحریمی از ایران قبل از بازگشت ایران به تعهدات خود برداشته نخواهد شد.

او گفت: «تا زمانی که به جایی نرسیم و تا زمانی که تعهد محکمی مبنی برمحدود کردن برنامه هسته‌ای ایران نداشته باشیم، ما هیچ فشاری را بر نخواهیم داشت.»

این مقام سابق در ادامه گفت: «با آغاز مذاکرات وین از روز دوشنبه، یک راه طولانی و پیچیده پیش روی ماست. اما آمریکا صرفاً برای ادامه روند مذاکرات هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند. ایران باید متعهد شود تا برنامه هسته‌ای خود را محدود کند و ما بتوانیم به آن نظارت و بازرسی داشته باشیم.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ایران شرط بازگشت خود به این توافقنامه را لغو تمام تحریم‌های اعمال شده اعلام کرده است.

دولت بایدن بار‌ها گفته بود که تنها در صورت بازگشت ایران به توافق هسته‌ای به توافق هسته‌ای باز می‌گردد.

در همین حال «آویو کوخاوی»، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه به آمریکا سفر می‌کند تا درباره تهدیدات برنامه هسته‌ای گفتگو کند. انتظار می‌رود دیگر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی هم طی هفته‌های آتی برای گفتگو درباره ایران به واشنگتن بروند.

مک گورک در جمع رهبران یهودی گفت که دولت بایدن هر روز با مقامات رژیم صهیونیستی در حوزه امنیتی، آزادی عمل و محافظت از صهیونیست‌ها همکاری داشته است.

او همچنین افزود: «ما در جا‌هایی اختلاف نظر داریم، اما هدف همه ما جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ی است. اختلافاتی درباره نوع تاکتیک‌هایی که ممکن است برای رسیدن به هدف استفاده کنید، وجود دارد، اما تفاهمات ما بیش از اختلافات ما است».

این مقام سابق آمریکایی ضمن اعلام اینکه رایزنی‌ها با مقامات صهیونیستی بسیار سازنده بوده است، گفت: «در پایان روز، هدف ما این است که بتوانیم از راه دیپلماسی با این مشکل مقابله کنیم. من فکر می‌کنم توافق بسیار قدرتمند خواهد بود و به ما در خصوص سال‌های طولانی پیش رو اطمینان می‌دهد».

«گیلاد اردان»، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا و سازمان ملل، روز پنجشنبه در شورای امنیت سازمان ملل گفت که او با توافق هسته‌ای کنونی قاطعانه مخالف است.

او اعلام کرد: «ایران تهدیدی جدی برای اسرائیل است. به همین دلیل ما خود را ملزم به هیچ توافق نامه‌ای نخواهیم دید که به طور کامل تهدید موجودیت دولت اسرائیل را برطرف نکند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۱۴:۲۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما امریکائیها اگر میخواهید برای ایران شرط بگذارید اول تحریمها را را بطور کامل لغو کرده و راستی ازمائی را نشان دهید بعد به برجام برگشته و به تعهدات برجامی برگشته و انوقت ایران پس از 7سال عمل به تعهدات انوقت دوباره به تعهدات برجامی باز خواهد داشت و لیکن الان از ایران عمل به تعهدات برجام را که نمیتوانید بخواهید را طلب کنید.
آخرین اخبار