مدیر کل مدیریت بحران استان:

شبکه ارتباطی قوی و تاب آور، لازمه‌ی مدیریت و کنترل حوادث و بحران هاست

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: شبکه بیسیم مدیریت بحران استان در شرایط بروز حوادث و سوانح نقش ارزنده‌ای در ایجاد ارتباط میان دستگاه‌های متولی امر امداد و نجات داشته و بستر ساز هماهنگی، مدیریت و کنترل حوادث خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین در حاشیه بازدید دوره‌ای از شبکه ارتباطی بیسیم استان و نیز ایستگاه لرزه نگاری مستقر در سایت مراد تپه در بخش کوهین گفت: شبکه بیسیم مدیریت بحران استان، امکان ارزشمندی است که در شرایط بروز حوادث و سوانح و بالاخص در صورت قطع ارتباط مخابراتی، نقش ارزنده‌ای در ایجاد ارتباط بین بخشی در میان دستگاه‌های متولی امر امداد و نجات داشته و بستر ساز هماهنگی، مدیریت و کنترل حوادث توسط اداره کل مدیریت بحران استان خواهد بود.

مهدیخانی افزود: استفاده بهینه از این امکان ارزشمند، منوط به تاب آوری این شبکه‌ها در مواقع بحرانی بوده که سرکشی‌های منظم متخصصین، تعمیرات و نگهداری این تجهیزات، لازمه‌ی ایجاد این تاب آوریست.

او اضافه کرد: دکل بیسیم واقع در سایت مراد تپه، امکان ارتباط نواحی غربی استان (تاکستان، طارم، کوهین و قزوین) را فراهم نموده و بازدید‌های دوره‌ای کارشناسان از آن به طور منظم صورت می پذیرد.

مهدیخانی در ادامه با اشاره به استقرار شبکه لرزه نگاری مدیریت بحران در سطح استان اظهار داشت:در سایت مراد تپه یکی از ۵ ایستگاه لرزه نگاری استان نیز قرار داشته که این شبکه وظیفه پایش لرزه‌های کوچک و بزرگ در استان و تعیین محل دقیق زمین لرزه‌های حادث شده را برعهده دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: این شبکه امکان ارزشمندی برای پایش حرکات گسل‌های استان فراهم نموده و به طور مستقیم به موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران متصل است.

مهدیخانی در ادامه اظهار امیدواری کرد که با افزایش تعداد ایستگاه‌های لرزه نگار در سطح استان، این پایش‌ها با دقت بیشتری صورت پذیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.