شرایط سخت و کم سابقه کرونایی در نهاوند/کرونا به مردم و مسئولان نهاوند شبیه خون زد

به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و برداشتن محدودیت ها در نوروزگذشته، وضعیت کرونایی نهاوند همچنان قرمزو در وضعیت بحرانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،این روزها نفس نهاوند به شماره افتاده دیگر دو بیمارستان شهرستان ظرفیت پذیرش بیماران را ندارند شهری که به سرزنده ای با جاذبه های فراوان گردشگری و مناطق بکر با سوغاتی های فراوان و ارزان و مردمی میهمان نواز و صمیمی معروف است این روزها با جمعیتی افزون بر ۱۹۶هزارنفر از اسفندماه تاکنون شرایط بسیار سختی را تجربه می کند به طوری که تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی آن مملو از بیماران مبتلا به کرونا است به راستی اگر مسئولان محدودیت های  کرونایی برای نوروز اعمال می کردند و مردم و میهمانان نوروزی هم عزم سفر نمی کردند امروز شاهد عزادار شده ده ها خانواده در روز نبودیم.

در اسفندماه سال گذشته خیابان قیصریه شهر نهاوند مملو از جمعیت بود از طرفی صف های طولانی مرغ، گوشت،آجیل و شیرینی و میهمانان نوروزی باعث گسترش کرونا شدند. روی آوردن مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور به نهاوند  و برگزاری دورهمی ها، تجمع‌ها و  مراسم‌ عزا و عروسی آزادانه در مناطق مختلف نهاوند  و این عادی انگاری دیری نپایید که نهاوند را به قرمز پر خطر کرونایی تبدیل کرد.

دکتر سیامک دانشور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند اظهار داشت: واقعا دیگر حرفی برای گفتن نداریم اینقدر تذکر دادیم اما  کسی گوش نکرد کارکنان و کادر درمان ما توان خود را از دست داده اند بسیاری از آن ها بیمار شده و دیگر امکانات ما جوابگوی این همه مراجعه حضوری مردم نیست چون این شهرستان محل تردد و واسط استان‌های جنوبی به غربی و مرکزی است لذا ناچار هستیم به بر خی بیماران در استان‌های کرمانشاه یعنی شهرستان کنگاور وشهرستان نورآباد در استان لرستان خدمات رسانی کنیم تا جایی که تعدادی از بیماران بیمارستان‌های نهاوند از این شهرستان‌هاست، لذا نیازمند امکانات بهداشتی و درمانی بیشتری هستیم.

او گفت: دو بیمارستان علیمرادیان و شهید قدوسی نهاوند در مجموع  دارای حدود ۳۲۰ تخت فعال هستند که تا شب گذشته بیش از۳۰۰بیمار کرونایی در این بیمارستان ها بستری شده اند و مراکز درمانی این دو بیمارستان مجبور شده اند ۵ بخش در دو بیمارستان را به بستری کردن بیماران کرونایی در نهاوند اختصاص دهند.

دکتر دانشور تاکید می کند هرچند همه امکاناتی را که داشتیم برای ارایه خدمت به بیماران کرونایی اختصاص داده ایم، اما کادر درمان  نهاوند واقعا خسته است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.