نامه ۴۰ سازمان حقوق بشری به بایدن برای رفع فوری تحریم‌های ایران

بیش از ۴۰ سازمان حقوق بشری از دولت آمریکا خواستار رفع فوری تحریم‌ها علیه ایران شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از ۴۰ سازمان مرتبط با حقوق بشر و اقدامات بشر دوستانه امروز (چهارشنبه) در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خواستار عمل این مقام آمریکایی به وعده‌های خود و رفع هرچه سریعتر تحریم‌های واشنگتن علیه تهران شدند.

آن‌ها در این نامه‌ با بیان آن‌که «تحریم‌ها راه ایران برای مبارزه با ویروس کووید-۱۹ را دشوار کرده» خواستار پایان تحریم‌ها شدند.

در میان این سازمان‌ها، سازمان‌هایی «مخالف جنگ، بشردوستانه و حقوق بشری» به چشم می‌خورند که از بایدن خواسته‌اند با توجه به شمار تلفات ویروس کرونا، هرچه سریعتر برای «کمک بشردوستانه به ایران» اقدام کند.

مدیر یکی از این سازمان‌ها در این نامه گفت: «میزان مبتلایان در ایران به ویروس کرونا به بالاترین حد خود از ابتدای همه‌گیری رسیده است. هرگونه خطر در واکسینه کردن به خطری جدی برای زندگی ایرانیان مبدل خواهد شد.»

او در ادامه افزود: «از آن‌جا که تحریم‌ها سیستم بانکی ایران و تبادل ارزی ازسوی این کشور را نشانه گرفته است ضروری است که اکنون دولت آمریکا اطمینان حاصل کند واشنگتن مسئول تشدید بحران سلامت در ایران نیست.»

در حال حاضر دولت بایدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و اثر آن بر روی تشدید بحران سلامت ناشی از ویروس کرونا را بررسی می‌کند.

در این نامه از بایدن خواسته شده است تا به ایران اجازه دهد از پول‌های بلوکه شده خود برای خرید دارو استفاده کند.

همچنین این سازمان‌ها در این نامه گفتند: «مبارزه با ویروس کرونا نباید منوط به دیپلماسی در مذاکرات هسته‌ای باشد. تهدید ویروس کووید-۱۹ جهانی است و آمریکا خود در خطر آن قرار دارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار