راه اندازی آزمایشگاه PCR در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آزمایشگاه PCR در یکی از شهرستان‌های گرمسیری استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد استانی کرونا گفت: تا زمانی که به واکسیناسیون برسیم و بالای ۷۰ درصد جامعه واکسینه شوند بهترین جایگزین واکسن، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ستاد کروناست.
حسین کلانتری افزود: پایانه های مسافربری باید به وسیله راهداری نظارت شوند همچنین شهرداری ها بر اصناف نیز نظارت و با متخلفان برخورد کند.
او با بیان اینکه میانگین رعایت پروتکل‌ها ۷۹ درصد است، گفت: زمانی می‌توانیم به منحنی نزولی کرونا امیدوار شویم که پروتکل‌ها به ۹۰ درصد افزایش یابد.
استاندار بیان کرد: در ماه‌های پیش‌رو هم واکسن تولید داخل و هم واکسن‌های خریداری شده برای تزریق وارد استان می‌شود.

کلانتری با اشاره به تداوم اجرای شیوه نامه‌ها گفت: خوشبختانه خیلی از تجمعات برچیده شده البته هنوز برخی تجمعات زحمات کادر بهداشت و درمانی را بر باد می‌دهد لذا چاره‌ای جز اعمال محدودیت‌ها و جلوگیری از تجمعات نداریم.

او بر حمایت از فعالین اصناف تاکید کرد و گفت: در این زمینه جلسه‌ای گرفته و مصوبات دنبال شود آنچه در اختیار ما است اعمال می‌کنیم و آنچه در حیطه ستاد ملی است اعلام می‌شود.

استاندار با بیان اینکه همه بیمارستان های استان تانک‌های ذخیره اکسیژن را دارند، گفت: آزمایشگاه دوم PCR در گرمسیر راه‌اندازی می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون هیچ فردی خارج از سند ملی واکسینه نشده است.
کلانتری با تاکید بر بازدید از بیمارستان دهدشت با توجه به اعلام پر شدن تخت‌های بیمارستانی گفت: پذیرش بیمار در بیمارستان باشت صورت می گیرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم با اشاره به قواعد حاکم برفرایند تولید واکسن کرونا گفت: یکی از راه‌های کنترل ومهار این بیماری واکسیناسیون افراد است و بدون واکسیناسیون امکان مهار این بیماری وجود ندارد و برحسب نیاز این واکسن در اختیار استان قرارداده می شود.
دکتر یزدانپناه اضافه کرد:کمیته واکسیناسیون به ریاست استاندار وظیفه نظارت بر اجرای واکسناسیون را دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به تولیدات داخلی وافزایش سرعت تزریق واکسن کرونا گفت: ۵ واکسن داخلی در مراحل مختلف درحال تولید است.
 
دکتر بانشی افزود: هشتاد درصد مرگ و میر در ۱۵ درصد افراد جامعه اتفاق می‌افتد و باید افراد مسن در اولویت واکسینه قرار گیرند.
وی بابیان اینکه ازجمعیت ۷۵۰ هزار نفری استان حدود ۵۲۰ هزار نفر می‌بایست در دو نوبت واکسینه شوند و لازم است ۱۷۳ هزار دوز واکسن در ماه در اختیار استان قرار گیرد.
معاونت بهداشتی دانشگاه تصریح کرد پیش بینی می‌شودبرای رسیدن به سلامت جامعه روزانه پنج هزار دوز واکسن نیاز هست و در این صورت می‌توانیم حدودیک ماه تا ۴۰ روز گرو‌های هدف را واکسینه کنیم.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.