گره صنعت اشتهارد باز شد اما گره شهرداری نه/ درآمدهای شهری، نقطه مغفول معافیت مالیاتی صنایع

معافیت مالیاتی شهرک صنعتی اشتهارد، درآمد شهرداری این شهر را تا حد زیادی کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،براساس گزارش شهروند خبرنگارمان از کاهش چشمگیر خدمات شهرداری اشتهارد مطلع شدیم.

از آن جا که کاهش خدمات رفاهی با کاهش درآمدهای یک شهرداری در ارتباط است، موضوع را با ملاحسنی، شهردار اشتهارد درمیان گذاشتیم.

ملاحسنی، شهردار اشتهارد با بیان این که شهرک صنعتی دارای محاسن و معایبی برای این شهر است و آلودگی و استفاده از منابع طبیعی از جمله معایب آن محسوب می شود، گفت: باتوجه به استقرار یکی از بزرگ ترین شهرک های صنعتی کشور و خاورمیانه در اشتهارد که به محدوده شهری ما نیز نزدیک است، تردد در محورهای اشتهارد بالا رفته و موجب از بین رفتن زودهنگام آسفالت ها می شود.

او افزود: دور شدن شهرک های صنعتی از مالیات و معافیت آن ها باعث شد هشتاد و چهار درصد درآمد شهری اشتهارد از بین برود و درآمد ما از مبلغ ارزش افزوده بسیار ناچیز شده است.

ملاحسنی گفت: سال گذشته سی و پنج میلیارد تومان بودجه تصویب کردیم که تنها بیست و نه میلیارد تومان آن محقق شد و از این میزان فقط سه میلیارد تومان از محل ارزش افزوده تامین شده است.

او افزود: این مورد باعث شده است تا هزینه های زیادی به شهروندان وارد شود و ما از بسیاری از انجام امور عمرانی مان بازبمانیم.

بودجه امسال شهر اشتهارد، چهل و پنج میلیارد تومان مصوب شده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صالحی
۱۲:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
پول ثروتمندان صنایع را بیشتر کرده اند اما خیابان های محروم اشتهارد آسفالت ندارد.