افزایش کرونایی‌ها عامل تعویق خدمت رسانی به بیماران سرطانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به منظور حفظ تخت های بیمارستانی برای بیماران کرونایی، خدمت رسانی به بیماران سرطانی به تعویق افتاده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بهروز کلیدری با اشاره به سرعت سرایت ویروس کرونا در موج چهارم، گفت: خدمات غیر اورژانسی بیمارستان‌ها هم متوقف شده و این تصمیمات ناگزیر، صدمه زیادی به بیماران غیرکرونایی وارد می‌کند.

اواظهار کرد: متاسفانه در موج جدید کرونا که از ابتدای فروردین شاهد آن هستیم، با افزایش غیرقابل باور بیماران بستری در بیمارستان‌ها مواجه شده‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود:در ابتدای فروردین حدود ۴۰۰ بیمار بستری در استان اصفهان داشتیم، اما اکنون بیش از ۲۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند.

کلیدری ادامه داد: ابتدای فروردین ۵۰ تا ۱۰۰ بیمار در شبانه‌روز به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند اما اکنون روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار کرونایی جدید به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و بستری می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پرشکی با اشاره به تکمیل ظرفیت بستری بیماران کرونایی ادامه داد: تقریبا تمام ظرفیت‌هایی که ما در حوزه دولتی در اختیار داشتیم به کار گرفتیم و مجبور به استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های خصوصی و خیریه‌ها نیز شدیم. همچنین خواستار کمک نیرو‌های مسلح شده ایم.

به گفته کلیدری بیمارستان صحرایی درکنار اصلی‌ترین بیمارستان مرکز استان یعنی الزهرا در حال پذیرش بیماران کرونایی است.

او گفت: همچنین در فریدن که بیش از ظرفیت شهرستان بیمار بستری می‌شود مجبور به استفاده از ورزشگاه‌ها شده ایم. قطعاً تکمیل ظرفیت‌ها نشانه وضع بسیار سهمگین است و حال استان اصفهان اصلا خوب نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در پایان با تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی گفت: تنها راه برای گذر از این موج سنگین کرونا این است که مشاغل را حتی‌الامکان محدود، فاصله اجتماعی به حداکثر و دیدوبازدید‌ها به حداقل برسد. اگر ما در یک دوره مشخص سخت گیری منظمی کنیم و محدودیت‌ها را حداکثر انجام دهیم آسیب پذیر مشاغل نیز کمتر خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.