معاون بهداشت وزارت بهداشت:

واکسن آسترازنکا برای هیچکدام از گروه‌های سنی منع مصرف ندارد

رئیسی گفت: واکسن آسترازنکا برای هیچکدام از گروه‌های سنی و جنسی بالای ۱۸ سال منع مصرف ندارد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت با توجه به حواشی پیش آمده مبنی بر تزریق واکسن آسترازنکا، امروز در نامه ای در مورد تکذیب منع تزریق این واکسن به افراد خبر داد.

با توجه به تولید واکسن آسترازنکا در چند کشور از جمله کره و مشاهده عوارضی در افراد زیر ۵۰ سال از جمله لختگی خون در برخی از کشور‌ها  و همچنین خریداری این واکسن توسط مسئولان ما از کره، نگرانی‌هایی مبنی بر ایمن نبودن این واکسن ایجاد شده بود.

با آغاز واکسیناسیون کادر درمان با واکسن آسترازنکا، نگرانی برخی از هومطنان افزایش یافت و شایعاتی  مبنی بر مضر و خطر آفرین بودن این واکسن ایجاد شد. 

در همین راستا علیرضا رییسی ، معاون بهداشت، در نامه ای در مورد ایمن بودن این واکسن خبر داد و تاکید کرد: تمام گروه های سنی می توانند از این واکسن استفاده کنند. 

 اصلاحیه مجدد وزارت بهداشت در خصوص واکسن آسترازنکا:

متن نامه

روسای محترم دانشگاه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی

 پیرو نامه اصلاحیه گروه‌های هدف واکسن آسترازنکا

با سلام و احترام

پیرو نامه مورخ خطاب به معاونین محترم بهداشت در رابطه با توزیع و مصرف واکسن آسترازنکا به اطلاع می‌رساند مصرف واکسن مذکور برای هیچکدام از گروه‌های سنی و جنسی بالای ۱۸ سال منع مصرف نداشته و عوارض آن بر اساس گزارش صریح سازمان جهانی بهداشت بسیار نادر و قابل اغماض است لذا مجدداً تاکید می‌شود، چنانچه فردی با سن زیر ۵۰ سال درخواست تزریق واکسن دیگری به غیر از آسترازنکا داشته باشد می‌تواند از سایر واکسن‌های موجود استفاده کند. واکسن سینوفارم نیز در حال توزیع است و به این لحاظ مشکلی در رابطه با کمبود واکسن ایجاد نخواهد شد.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت

صلاحیه مجدد وزارت بهداشت در خصوص واکسن آسترازنکا

انتهای پیام / 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک جانباز
۰۸:۲۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اسنترازنکا مال کشور انگلیس وتو خود کشورهای اروپایی بدلیل نا امن بودن و باعث لخته شدن خون استفاده از این واکسن ممنوع شده ولی مسئولین کشور ما بخاطر یکسری ملاحظات سیاسی بجای پول بلوکه شده در کره واکسن اسنترازنکا که تحت لیسانس انگلیس در کره تولید میشه را وارد کشور میکنند و سلامت مردم براشون اهمیت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
اسنترازنکا مال چه کشوری هست؟ انگلیس هم تو ابداع و تولیدش نقش داشته؟ چرا همه چیز رو شفاف نمیگن؟