لویه جرگه ای برای اعلام بی طرفی دائمی افغانستان بعد از خروج نیروهای خارجی دایر می شود

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که در نشست کابینه این کشور بر تدویر لویه جرگه مبنی بر درخواست بی طرفی دائمی افغانستان بعد از خروج نیروهای خارجی تاکید شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که در نشست کابینه این کشور بر تدویر لویه جرگه مبنی بر درخواست بی طرفی دائمی افغانستان بعد از خروج نیروهای خارجی تاکید شده است.

دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: در نشست کابینه که عصر روز دوشنبه برگزار شد،‌ در مورد تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای آن کشور تا ماه سپتامبر سال روان صحبت شد.

در نشست کابینه تاکید صورت گرفت که بیرون شدن نیروهای آمریکایی به معنای قطع مناسبات دو کشور نبوده بلکه فصل جدیدی از روابط و همکاری ها میان دو کشور می باشد و همچنین در مورد اجرایی و الزامی بودن قراردادها و معاهدات دو جانبه و چند جانبه دو کشور بعد از خروج نیروهای آمریکایی، معلومات ارائه گردید.

به همین ترتیب در این نشست در مورد آمادگی قبلی دولت در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان با توانمند سازی نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور در جهت دفاع مستقلانه از کشور و در رابطه با حرام دانستن جنگ در افغانستان توسط علمای کشورهای اسلامی معلومات ارائه گردید و بر تدویر لویه جرگه مبنی بر درخواست بی‌طرفی دائمی افغانستان بعد از خروج نیروهای خارجی، تاکید صورت گرفت.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان جزئیات بیشتری درباره این لویه جرگه و زمان دقیق آن ارائه نکرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار