مدیرکل راهداری استان قم ؛

تعطیلات نوروز بیش از ۵۷ درصد از مسافران به وسیله اتوبوس جابجا شده‌اند

کلهری گفت:در ایام تعطیلات نوروز و در حال حاضر نیز اتوبوس‌های ۴۴ نفره تنها با ۲۲ مسافر و اتوبوس‌های ویژه ۲۵ صندلی دار نیز با ۱۷ مسافر اقدام به جابجایی آن‌ها می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،علیرضا کلهری مدیرکل راهداری استان قم ، با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی بیش از ۵۷ درصد از این مسافران به وسیله اتوبوس جابجا شده‌اند، گفت: اجرای کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در این وسایل نقلیه انجام شده بود و وسایل نقلیه عمومی تنها با نیمی از ظرفیت خود نسبت به جابجایی مسافران اقدام می‌کردند و رانندگانی که بیشتر از این تعداد مسافر سوار می‌کنند به مدت یک ماه لغو پروانه می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با اشاره به اینکه تا ۱۳ فروردین امسال ۱۰۳ هزار و ۳۲۵ نفر به استان قم وارد شدند، افزود: در ایام تعطیلات نوروز و در حال حاضر نیز اتوبوس‌های ۴۴ نفره تنها با ۲۲ مسافر و اتوبوس‌های ویژه ۲۵ صندلی دار نیز با ۱۷ مسافر اقدام به جابجایی آن‌ها می‌کنند.

کلهری با تاکید بر اینکه شاهد افزایش ۲۵۲ درصدی مسافرت‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری از قم بودیم و ۲۵ اسفند سال پیش تاکنون ۶۰ هزار و ۵۲۴ مسافر از مبدا قم با اتوبوس، مینی بوس و خودرو‌های سواری کرایه‌ای از استان خارج شدند، ادامه داد: مسافرت‌ها با وجود شیوع کرونا نسبت به سال گذشته، ۳۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری استانی وجود دارد، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی رانندگان، با سامانه تلفنی ۱۴۱ و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰ ارتباط برقرار کنند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار