همکاری پژوهشی پژوهشگاه مواد و انرژی با دانشگاه مالایا

سرپرست امور بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی پژوهشگاه مواد و انرژی با دانشگاه مالایا کشور مالزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، نیما نادری،  سرپرست امور بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: امضای تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی بین پژوهشگاه مواد و انرژی با دانشگاه مالایا کشور مالزی، با هدف گسترش همکاری‌های علمی در زمینه‌های پژوهشی، فناوری و آموزشی به مدت پنج سال منعقد شد.  

 سرپرست امور بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی  افزود: این تفاهم‌نامه با محوریت موضوعاتی هم چون انجام طرح های بین‌المللی مشترک، تبادل اعضای هیأت علمی و دانشجو در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی، برگزاری دوره‌های مشترک در مقطع تحصیلات تکمیلی، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، وبینار، کنفرانس و کارگاه‌های آموزشی در حوزه مواد پیشرفته و انرژی‌های تجدیدپذیر انجام شد.

 نادری گفت : در سال‌های گذشته نیز مراودات علمی و پژوهشی زیادی با دانشگاه‌های مالزی از طریق انجام پروژه های بین‌المللی مشترک، صورت پذیرفته است.

او افزود: دانشگاه  مالایا، قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه مالزی و یکی از بهترین دانشگاه ‌های آسیا با موقعیتی برجسته در سطح دنیاست این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ در رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا (QS) در رتبه ۷۰ و در سال ۲۰۲۱ در رتبه ۵۹ قرار گرفت و همچنین نهمین دانشگاه برتر در کشورهای آسیایی شد و از آنجا که مدرک این دانشگاه در تمام کشورهای دنیا ارزشیابی ‌شده و قابل قبول است، یکی از پرطرفدارترین دانشگاه‌ها در مالزی برای دانشجویان خارجی است.

سرپرست امور بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی  گفت: این دانشگاه  با تکیه بر تحقیقات فشرده درگستره‌ای از علوم مختلف در سال ۲۰۰۶، از طرف دولت مالزی به‌عنوان یک مرکز تحقیقاتی شناخته شد و همچنان به صورت بسیار فعال در طرح ‌های گوناگون تحقیقاتی و صنعتی فعالیت می‌کند.

 نادری گفت: محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران نیز تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است.

او افزود: آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.

پژوهشگاه مواد و انرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری در مشکین دشت فردیس استان البرز مستقر است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.