مخالفت رسمی یوفا و فیفا با سوپر لیگ اروپا

اتحادیه فوتبال اروپا و فدراسیون بین المللی فوتبال "فیفا" با تشکیل مسابقات سوپر لیگ اروپا مخالفت کردند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اینکه چند باشگاه مطرح اروپایی از جمله چلسی، منچستریونایتد، منچستر سیتی، آرسنال، لیورپول، تاتنهام، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، اینتر میلان، آث میلان و  یوونتوس در بیانیه ای اعلام کردند که قصد دارند مسابقاتی تحت عنوان سوپر لیگ اروپا راه بیاندازند این تصمیم واکنش نهاد های بین المللی فوتبال  در جهان را از جمله اتحادیه فوتبال اروپا "یوفا" و فدراسیون بین المللی فوتبال "فیفا" در پی داشت.

 

 

یوفا، اتحادیه فوتبال انگلیس ، فدراسیون فوتبال سلطنتی اسپانیا، فدراسیون فوتبال ایتالیا در بیانیه ای اعلام کردند با برگزاری مسابقات سوپر لیگ اروپا توسط ۱۲ باشگاه فوتبال یعنی، چلسی ، منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال، لیورپول، تاتنهام، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، اینتر میلان، آث میلان و  یوونتوس مخالف هستند.

یوفا در بیانیه ای مشترک همراه با فدراسیون های فوتبال اسپانیا، انگلیس و ایتالیا اعلام کرد؛ در صورت برگزاری این مسابقات عضویت این ۱۲ باشگاه فوتبال در لیگ‌های فوتبال کشورهاغی خود لغو می شود و این باشگاه‌ها در هیچ مسابقه ای تحت نظر فیفا نمی‌توانند شرکت کنند.

در بیانیه یوفا آمده است: این پروژه بر اساس منافع چند باشگاه بوده و در زمانی بنا شده است  که جهان در شرایط همه گیری ویروس کرونا بیش از هر زمان دیگری به همبستگی احتیاج دارد. ما برای جلوگیری از این اتفاق تمام تدابیر موجود را در نظر خواهیم گرفت. فوتبال مبتنی بر مسابقات آزاد و شایستگی‌های ورزشی است. 

همانطور که قبلاً توسط فیفا و ۶ کنفدراسیون اعلام شده بود، باشگاه‌های مربوطه از حضور در هر رقابت دیگری در سطح داخلی، اروپایی یا جهانی منع می‌شوند و بازیکنان این ۱۲ باشگاه از حضور در بازی‌های تیم‌های ملی خود محروم می‌شوند.

یوفا در ادامه بیانیه خود اشاره کرده است، ما از باشگاه‌های کشور‌های دیگر به ویژه باشگاه‌های فوتبال فرانسه و آلمان تشکر می‌کنیم که از ثبت نام در این مسابقات خودداری کرده اند. ما از همه عاشقان فوتبال، هواداران و سیاستمداران می‌خواهیم که در صورت اعلام چنین پروژه‌ای با ما در مبارزه با آن‌ها همراه شوند. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.