آتشی: هر تیمی کمتر اشتباه کند، فاتح لیگ برتر بسکتبال خواهد شد/ المپیک یکی از مهم‌ترین رویداد‌های پیش روی فدراسیون بسکتبال است

کارشناس بسکتبال کشورمان در خصوص بازی‌های پنج‌گانه فینال لیگ برتر و المپیک توکیو توضیحاتی را بیان کرد.

عنایت الله آتشی، کارشناس بسکتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بازی‌های پنج‌گانه لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: بازی‌ تیم های مهرام و پالایش نفت آبادان از حساسیت‌ بسیار بالایی برخوردار بود. با این وجود که در فصل فعلی اجازه به خدمت گرفتن بازیکن خارجی را نداشتند، اما چقدر خوب در بازی ها ظاهر شدند و توانستند عملکرد بسیار خوبی هم داشته باشند. در بازی‌هایی که بهم نزدیک هستند، هر تیمی که کمتر اشتباه کند، می‌تواند پیروز میدان باشد. تیم بسکتبال مهرام با روحیه‌ای که از برد دوم خود گرفت، در بازی چهارم و پنجم با قدرت ظاهر شد و توانست پالایش نفت آبادان را از پیش رو بردارد. تیم پالایش نفت آبادان گرچه باخت، اما بازنده بسیار سرافرازی بود.

او افزود: از این به بعد باید به بازی‌های فینال نگاه کنیم و منتظر بمانیم و ببینیم بازی‌های فینال به چه شکل برگزار خواهند شد. بازی‌های فینال به دلیل تقارن با ماه رمضان، شب ها برگزار خواهند شد و شاید همین موضوع کمی تیم‌ها را با چالش های جدیدی رو به رو کند. به هر حال باید چشم به بازی‌های فینال بدوزیم؛ اما چیزی که مسلم است تجربه، قدرت و شایستگی هر تیم است که در پایان برنده را مشخص می‌کند.

چشم انداز مسئولان باشگاه شهرداری گرگان، قهرمانی در سوپر لیگ بسکتبال است

آتشی درباره احتمال قهرمانی تیم شهرداری گرگان در سوپرلیگ بسکتبال گفت: اگر امسال شهرداری گرگان قهرمان شود، اولین سالی در تاریخ بسکتبال گرگان است که به مقام قهرمانی می‌رسد. آن‌ها از زمان تأسیس باشگاهشان در تورنمنت‌های مختلف شرکت کرده اند، اما قهرمانی ندارند. در این دوره از رقابت‌های لیگ سرمایه گذاری زیادی کرده اند و چشم انداز مسئولان باشگاه، قهرمانی در سوپر لیگ بسکتبال است.

او تصریح کرد: در مقابل، مهرام با کوله باری از تجربه به مصاف شهرداری گرگان خواهد رفت. ۷ بار قهرمان لیگ برتر بسکتبال، قهرمانی بازی‌های ملی، قهرمانی در لیگ حرفه ای، قهرمانی در مسابقات شیخ راشد، قهرمانی در ABA چین و نایب قهرمانی در چین تایپه را دارد. تیمی که سال‌ها در عرصه ورزش حضور داشته و به دنبال قهرمانی در سوپر لیگ بسکتبال مردان است. امیدواریم بازی‌های خوبی را از هر ۲ تیم، در شان و منزلت بسکتبال شاهد باشیم.

المپیک یکی از مهم‌ترین رویدادهای پیش روی فدراسیون بسکتبال است

کارشناس بسکتبال کشورمان با اشاره به در پیش بودن المپیک توکیو عنوان کرد: بسکتبال کشورمان امسال المپیک را در پیش دارد و باید از نظر اخلاقی، رفتاری و فنی در بالاترین سطح خود ظاهر شود؛ از همه مهم‌تر باید شیوه نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا زمان المپیک به ویروس کرونا مبتلا نشوند. اخیرا هم که واکسن دریافت کرده اند و باید دقت کنند تا در بازی‌های باقی مانده لیگ آسیب نبینند.

او ادامه داد: در حال حاضر بسکتبال ما شرایط خاصی دارد و یکی از مهم‌ترین رویدادهای پیش روی فدراسیون بسکتبال، حضور تیم ملی بسکتبال کشورمان در المپیک است. تیم ملی بسکتبال ما باید در المپیک قدرتمند ظاهر شود؛ هر چند با ۱۲ تیم برتر جهان رقابت خواهیم کرد، اما باید مقابل تیم‌های ملی بسکتبال آمریکا، فرانسه و نماینده کانادا کمترین اشتباه و بار فنی بسیار بالایی داشته باشیم و بتوانیم تیمی باشیم که الکی در این دوره از رقابت‌های المپیک ظاهر نشویم.

آتشی خاطر نشان کرد: ما  برای حضور پر قدرت در المپیک باید بازی‌های تدارکاتی بسیار خوبی را داشته باشیم و با تیم‌هایی که هم سطح با تیم‌های المپیکی هستند، بازی کنیم. از طرفی هم باید زمان اردو‌های تیم ملی مشخص باشند و ملی پوشان بتوانند به خوبی خود را برای شرکت در این دوره از رقابت‌ها آماده کنند. مسابقات لیگ زمینه بسیار خوبی بودند برای آمادگی ملی پوشانی که قرار است در المپیک حضور داشته باشند. به هر حال لیگ برتر روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند. برگزاری متمرکز لیگ در این دوره یکی از کار‌های مثبت فدراسیون بسکتبال بود و به هر شکلی که بود برای استحکام بسکتبال ایران این کار انجام شد.

امیدوارم ملی پوشان تیم ملی بسکتبال کشورمان مقتدرانه در بازی‌های المپیک ظاهر بشوند و بتوانند نتیجه بسیار خوبی را کسب کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار