اشرف غنی: هر کسی در صف جمهوریت نیست، دشمن است

رئیس جمهور افغانستان طی سخنانی تاکید کرد که هر کسی در صف جمهوریت نیست، دشمن است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز یکشنبه (۲۹ حمل/ فروردین) در جلسه شش و نیم در ارگ ریاست جمهوری اظهار داشت که هر کسی در صف جمهوریت نیست، دشمن است.

وی گفت: یک صف جمهوریت است و صف دیگر دشمن، آنانی که در صف جمهوریت ایستاده نمی‌شوند، دیگر برایشان در دولت جایی نیست. طالبان بخاطر دوام جنگ، هیچگاه مشروعیت دینی ندارند، اجماع علمای جهان اسلام، جنگ افغانستان را نامشروع خوانده است.

اشرفر غنی عنوان کرد: دیدگاه ما حاکمیت، جمهوریت، مردم سالاری، افغانستان آباد، آزاد و مستقل است؛ اگر طالبان در این چارچوب صلح می‌کنند، آغوش ما به روی آنان باز است.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به اعلام خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان بیان داشت: در تاریخ معاصر، اولین بار است که برای افغانستان برای همه فرصت مناسب فراهم شده است، ما از دو سال پیش آمادگی کامل داریم و برای رفتن آنها، برنامه همه جانبه را ترتیب نموده ایم.

اشرف غنی افزود: ما برای حفاظت از خاک خود آمادگی کامل داریم؛ وقت آن رسیده است که حاکمیت ملی افغانستان به گونه کامل تطبیق گردد و افغانستان بی طرفی خود را ثابت سازد.

وی تاکید کرد که امروز، روز تصمیم برای پاکستان است که دوستی با افغانستان و یا دشمنی با افغانستان را انتخاب می‌کند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که باقیمانده نیرو‌های نظامی آمریکا از افغانستان را تا ۱۱ سپتامبر خارج می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار