صدور و تمدید ۲۷۸ پروانه بهره برداری صنایع دستی در اردبیل

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردبیل گفت: پارسال ۲۷۸ پروانه بهره برداری صنایع دستی در سطح شهرستان اردبیل تمدید و صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل در تشریح عملکرد بخش صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت: از جمله اقدامات شاخص در این حوزه صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری به تعداد ۲۷۸ مورد و صدور ۳۸ مورد کارت شناسایی به صنعتگران بوده است.

او از صدور یک جواز تاسیس در این مدت خبر داد و افزود: پارسال صدور و تمدید ۱۰ پروانه تولید کارگاهی و صدور ۵۰ مورد کارت مشاغل خانگی نیز انجام شده است.

شایقی ایجاد اشتغال برای صنعتگران و کارآموزان صنایع‌دستی را از اولویت‌های مهم برشمرد و بیان کرد: پارسال ۲۳۰ مورد اشتغال در پنجره واحد و سامانه رصد اشتغال به ثبت رسید که تلاش و جدیت بر افزایش اشتغال در این بخش است.

او پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به میزان ۲۴۰ میلیارد ریال، ارائه ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات پشتیبان صنایع‌دستی میلیون و پرداخت وام بلاعوض ۲۱۰ میلیون ریالی روستایی و شهری را از جمله اقدامات در حوزه ارائه تسهیلات برای صنعتگران عنوان کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل ادامه داد: با توجه به شعار سال تلاش می‌کنیم تا با حمایت و پشتیبانی از طرح‌های حوزه صنایع‌دستی و صنعتگران این بخش امسال زمینه برای تولید و اشتغال در این بخش را بیش از گذشته فراهم آوریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.