کارشناس حوزه کسب و کار مطرح کرد؛

مشکل تامین مالی پیش روی صنایع کوچک

مهرنوش گفت: پرداخت وام به صنایع کوچک برای بانک‌ها جذابیت ندارد و اکثر واحدهای خرد با مشکل تامین مالی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرنوش کارشناس حوزه کسب و کار درباره تامین مالی صنایع کوچک گفت: اکثر صنایع کوچک در تامین مالی دچار مشکل هستند. برای بانک‌ها، واحد‌های کوچک جذابیتی ندارند چرا که ریسک  بالایی دارند به همین دلیل دولت‌ باید از این بخش حمایت کند.

او ادامه داد: صنایع کوچک در بسیاری از کشور‌ها وزارتخانه‌ مخصوص دارند که بر فعالیت های واحدهای خرد متمرکز است.

مهرنوش تصریح کرد: بانک‌ها به فکر سود خود هستند. دولت‌ها تسهیلات می‌دهند که صندوق‌های ضمانت بانک را تشکیل داده و از طریق سرمایه گذاری‌های خطر پذیر به صنایع خرد کمک کنند. روش جمع سپاری مالی را مد نظر قرار می‌دهند تا ریسک پرداخت نقدینگی برای کسب و کار‌های خرد کمتر شود.

او گفت: در بخش صنایع خرد در دولت تاکنون اقدام جامعی انجام نشده است و هیچ متولی درستی ندارد.

این کارشناس کسب و کار گفت: نزدیک به ۵میلیون واحد صنفی  صنایع کوچک داریم. با توجه با ساختار قانونی در حوزه پولی و مالی، واحد‌های کوچک و متوسط و صنایع کوچک هیچ ابزاری برای تامین مالی در بازار سرمایه ندارند.

او بیان کرد: از ٧۵هزار میلیارد تومان بودجه تعیین شده صنایع کوچک،  ١٠ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که آن هم به درستی اختصاص داده نشده است و اصناف هم تمایلی به اجرای آن نداشتند.

مهرنوش افزود: روش پول باشی هم مانند دادن وام‌های ۵تا ١٠میلیون تومانی اجرا می شود که نتیجه‌ای نداشته است. باید در کنار تزریق پول حمایت هم صورت بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار