مسکو تحریم هایی را علیه آمریکا اعمال کرد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور ۱۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج و ۸ نفر از مسئولان این کشور را تحریم می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سرگئی لاوروف اعلام کرد که روسیه در پاسخ به تحریم ها و اقدامات تنش‌زای اخیر آمریکا، ده نفر از دیپلمات های آمریکایی را اخراج و هشت نفر از مسئولان این کشور را تحریم می‌کند.

وزیر خارجه روسیه گفت: کرملین از سفیر آمریکا خواسته تا مسکو را برای مشورت با دولت خود ترک کند. مسکو اقداماتی را برای جلوگیری از بکارگیری شهروندان روس یا شهروندان دیگر کشورها در نمایندگی های آمریکا در روسیه آغاز خواهد کرد.

لاوروف تصریح کرد: هشت نفر از مسئولان آمریکایی را در لیست تحریم های روسیه قرار خواهیم داد. فعالیت مؤسسات غیر سود ده و صندوق های آمریکایی در روسیه که در امور داخلی ما دخالت می‌کنند را متوقف خواهیم کرد.

وی افزود: ده نفر از دیپلمات های آمریکایی را به عنوان پاسخ متقابل به رفتار آمریکا، اخراج خواهیم کرد. امکان اتخاذ اقدامات سخت علیه بازرگانان آمریکایی در روسیه را داریم، اما فعلا عملی نمی‌کنیم.

سرگئی لاوروف در پایان تاکید کرد: همچنان جنبه های مختلف امکان برگزاری دیدار پوتین و بایدن را بررسی می کنیم و این طرح را مثبت می دانیم.

 آمریکا روز گذشته تحریم های جدیدی را به دلیل آنچه افزایش حضور نیروهای روسیه در مرز اوکراین و تنش زایی این کشور خواند، علیه مسکو اعمال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار