یونسکو در حمایت از فلسطین ۲ قطعنامه تصویب کرد

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد ۲ قطعنامه در یونسکو در حمایت از قدس اشغالی تصویب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القدس العربی، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از تصویب ۲ قطعنامه در حمایت از فلسطین در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) خبر داد.

طبق اعلام این وزارتخانه قطعنامه‌های مذکور با عنوان «فلسطین اشغالی» و «مؤسسات آموزشی و فرهنگی» با اکثریت آراء در یونسکو تصویب شدند.

وزارت خارجه فلسطین در خصوص موضوع این قطعنامه‌ها گفت: این دو قطعنامه بر وضع اشغالی قدس و باطل بودن اقدامات اتخاذ شده از سوی رژیم صهیونیستی در این شهر و همچنین ضرورت لغو هرچه سریع‌تر این اقدامات تأکید دارند.

طبق این بیانیه، در این دو قطعنامه همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته شده است که اقدامات غیر قانونی و مخالف قوانین بین‌المللی خود از جمله حفر تونل، اشغالگری و اجرای پروژه‌های مختلف در قدس شرقی را متوقف کند.

پیشتر «فاتو بنسوده» دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری، اعلام کرده که تحقیقات رسمی برای رسیدگی به پرونده جنایات جنگی رژیم اشغالگر صهیونیستی در فلسطین اشغالی آغاز شده است و این تحقیقات براساس صلاحیت دیوان لاهه (که در سال ۲۰۱۴ تعریف شده است) و در زمینه رسیدگی به جرائم جنگی در فلسطین اشغالی انجام خواهد شد.

دیوان لاهه قرار است در جریان این پرونده جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را که پس از سال ۱۹۶۷ اشغال شده‌اند، بررسی کند. این مناطق شامل «کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی» است.

تصمیم برای آغاز رسمی این تحقیقات پس از آن اعلام شد که این دادگاه در مدت ۵ سال، یک «ارزیابی مقدماتی» از مسائل فلسطین اشغالی انجام داد. در این تحقیقات مقدماتی نمایندگانی از رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار