رئیس دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد؛

کسب رتبه ۱۷ دانشگاه امیرکبیر در میان دانشگاه‌های جهان

معتمدی گفت: دانشگاه امیرکبیر رتبه ۱۷ را در میان دانشگاه‌های بین المللی کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز پنج شنبه (۲۶ فروردین) سی و یکمین اجلاس روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا دانشگاه‌های مستقر در تهران و استان‌ها به صورت الکترونیکی در این جلسه حاضر شدند.

احمد معتمدی در این جلسه گفت: دانشگاه امیرکبیر دارای ۱۴ هزار دانشجو است که ۴۶ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. و این دانشگاه دارای ۵۳۰ عضو هیئت علمی است.

او افزود: این دانشگاه از سال ۱۳۸۶ دارای برنامه راهبردی مصوب است که در سال ۹۳ بازنگری در برنامه راهبردی انجام شد و با جدیت بیشتری برنامه راهبردی مورد توجه قرار گرفت.

معتمدی تصریح کرد: باتوجه به برنامه راهبردی این دانشگاه باید به دانشگاه نسل سوم تبدیل شود بنابرای برای رسیدن به این هدف سه برنامه اجرایی افزایش قرارداد‌های صنعتی، توسعه کارآفرینی و توسعه مهارت افزایی پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: تعداد مقالات این دانشگاه هرسال روبه افزایش است و اکنون به ازای هر عضو هیئت علمی حدود ۴ مقاله آی اس آی در دانشگاه تولید می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: توسعه مقالات مشترک نیز مورد توجه است و این امر به ارتقا رتبه دانشگاه در ارجاعات کمک زیادی کرده است.

معتمدی تاکید کرد: حجم قرارداد‌های صنعتی این دانشگاه رشد بسیار خوبی داشته است و سال ۱۳۹۹ بهترین عملکرد در این زمینه را کسب کردیم به نحوی که میزان جذب قرارداد‌های صنعتی دانشگاه نسبت به قبل رشد ۴ برابری داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در جذب قرارداد‌های صنعتی رویکرد دانشگاه جذب طرح‌های بزرگ و ملی بود که در این زمینه به توفیقات بسیار خوبی دست یافتیم.

معتمدی درخصوص توسعه نوآوری و فناوری نیز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز گفت: برای دستیابی به این هدف اقدامات خوبی انجام شده و اکنون شاهد آن هستیم که مراکز نوآوری در کنار دانشکده‌های این دانشگاه ایجاد شده است.

او اظهار کرد: اکنون در کنار ۸ دانشکده این دانشگاه مرکز نوآوری راه اندازی شده است که ۵ دانشکده دیگر نیز در دست اجرا هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در سال ۱۳۹۳ تنها ۱۴ مرکز نوآوری و شرکت دانش بنیان در دانشگاه وجود داشت، اما اکنون بیش از ۳۱۵ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه فعال هستند.

معتمدی گفت: برج فناوری شماره ۲ این دانشگاه نیز طی چندماه آینده افتتاح می‌شود که راه اندازی این برج نیز در توسعه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه دانشگاه نقش بسزایی خواهد داشت.

او ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حوزه فناوری و نوآوری بسیار خوب عجین شده و در این راستا از پتانسیل بخش خصوصی نیز به خوبی استفاده می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: در حوزه جذب کمک‌ها از موسسات بین المللی رتبه خوبی در میان دانشگاه‌های کشور داریم و این موضوع درحال تبدیل شدن به یک فرهنگ در میان اساتید است.

معتمدی گفت: درحال حاضر حدود ۲۶۰ دانشجوی بین الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه بندی‌های بین المللی رشد بسیار خوبی داشته است و اکنون در رتبه بندی کیو اس در حوزه ارجاعات این دانشگاه رتبه ۱۷ را در میان دانشگاه‌های جهان کسب کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: براساس رتبه بندی آی اس سی نیز این دانشگاه در سال ۱۳۹۹ رتبه نخست و در سال جاری رتبه دوم را کسب کرده است.

معتمدی با بیان اینکه دو برابر شدن ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه و سلف‌های دانشجویی از برنامه‌های اصلی است، گفت: ظرفیت سلف‌های دانشجویی ۲ برابر شده است و خوابگاه‌ها نیز رشد ۳۰ درصدی داشته که امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت خوابگاه‌ها به دو برابر رشد یابد.

او با اشاره به اصلاحات ساختاری اساسی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: باتوجه به اینکه دانشگاه دارای ۱۸ دانشکده و ۱۳ مرکز تحقیقات بود بنابراین این مراکز در قالب پردیس ساماندهی شدند و روسای پردیس‌ها عضو هیئت رئیسه دانشگاه هستند که با اجرای این برنامه شاهد ارتقا بهره وری و همگرایی در سطح دانشگاه شده ایم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار