مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین:

۱۰۰ واحد تولیدی راکد احیا می شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: امسال ۱۰۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان احیا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حمیدرضا خانپور در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: احیای ۱۰۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" برنامه‌ریزی شده است.

خانپور افزود: در کنار جذب سرمایه گذاران جدید، احیای واحد‌های تولیدی راکد و غیرفعال و افزودن آن‌ها به جمع صنایع فعال از اولویت‌های سازمان است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز با پیگیری‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده؛ ۵۲ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین پس از چندین سال تعطیلی، احیا شده و به چرخه تولید و فعالیت بازگشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بیان کرد: مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش، کمبود مواد اولیه، اختلافات مدیریتی، فرسودگی دستگاه‌ها و ماشین آلات و مشکل بازاریابی به همراه تحریم‌ها از جمله مشکلات پیش روی واحد‌های تولیدی راکد به شمار می‌رود.

خانپور گفت: جانشینی مدیریت و واگذاری به سرمایه گذاران جدید، تغییر خط تولید و اعطای تسهیلات مالی از جمله اقداماتی است که در زمینه احیای واحد‌های راکد و تعطیل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین انجام شده است.

وی ادامه داد: امکان واگذاری واحد‌های تولیدی راکد و غیرفعال به متقاضیان سرمایه گذاری وجود دارد.

قزوین جزء سه استان برتر کشور در زمینه سرمایه‌گذاری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همچنین گفت: در سال جهش تولید موفق به جذب ۲۱۹ سرمایه گذار در شهرک‌ها و نواحی مختلف صنعتی استان شدیم و قزوین جزء سه استان برتر کشور در زمینه جذب سرمایه گذار شناخته شد.

خانپور افزود: امسال هم در تلاشیم ۲۰۰ سرمایه گذار جدید را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا ظرفیت‌های جدیدی را پیش روی متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی در استان قزوین ایجاد کنیم، افزود: در صدد هستیم در کنار آزادراه ملی غدیر (آبیک-چرمشهر) یک شهرک صنعتی جدید ایجاد کنیم که البته به تصویب در کارگروه‌های استانی و هیات وزیران بستگی دارد.

مدیرعامل شهرک صنعتی استان قزوین گفت: ایجاد بزرگترین شهرک صنعتی تخصصی واحد‌های دانش بنیان و کارگاهی در اتوبان الغدیر در دستور کار سازمان صنایع کوچک کشور و استان قرار دارد.

خانپور ادامه داد: در صورت اجرایی شدن این طرح بزرگ، شرکت‌های بزرگ هایتک، فناور و دانش بنیان جهت استقرار در این شهرک حضور خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: توسعه شهرک‌های صنعتی تقاضا محور از جمله شهرک صنعتی کاسپین و حیدریه با ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله تسطیح و آماده سازی اراضی و ایجاد زیرساخت نیز از اولویت‌های این شرکت است.

خانپور افزود: خلع ید طرح‌های صنعتی معطل و راکد که سرمایه گذاران آن‌ها نسبت به اجرای تعهدات خود کوتاهی کرده اند و واگذاری آن‌ها به سرمایه گذاران جدید نیز از اولویت‌های دیگر شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در سال جاری است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۶۰ مورد خلع ید با حمایت دستگاه قضایی استان انجام شد.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان؛ ۳۰ ماه به صاحب واحد تولیدی برای ساخت و ساز و راه اندازی فرصت داده می‌شود و در غیر این صورت به سرمایه گذار جدید واگذار می‌شود.

خانپور گفت: واگذاری زمین ارزان قیمت دارای زیرساخت به شکل اقساطی از جمله مزایا و مشوق‌هایی است که برای سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی درنظر گرفته شده و برخی نواحی و شهرک‌ها نیز به منظور تشویق سرمایه گذاران به فعالیت دارای مشوق مالیاتی نیز هستند.

بهره برداری از ۴۱ طرح تولیدی شهرک‌های صنعتی قزوین در سال جهش تولید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در ادامه از بهره برداری ۴۱ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال گذشته خبر داد.

خانپور افزود: برای راه اندازی این واحد‌ها در مجموع بیش از سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: با بهره برداری از این واحد‌ها برای بیش از یک هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان؛ با توجه به وضعیت طرح‌هایی که در مرحله نصب ماشین آلات و بهره برداری قرار دارند، پیش بینی می‌کنیم بین ۳۰ تا ۵۰ واحد تولیدی نیز امسال در استان قزوین راه اندازی شود.

خانپور گفت: با راه اندازی از طرح‌های در دست ساخت و اجرا در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان، تعداد واحد‌های بهره بردار در این مکان‌ها به بیش از هزار و ۵۰۰ واحد افزایش می‌یابد.

اجرای ۵۰ طرح عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: در سال جاری ۵۰ طرح عمرانی با هدف تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قزوین اجرا می‌شود.

خانپور گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی خرمدشت، گازرسانی به شهرک صنعتی قزوین (کوهین)، اجرای شبکه توزیع برق و تجهیز پست‌های توسعه ۳۵ هکتاری شرق کاسپین و اجرای شبکه روشنایی غرب این شهرک از مهمترین طرح‌های عمرانی در دست اجرا در شهرک‌های صنعتی استان در سال جاری است.

وی افزود: تسطیح اراضی، توسعه فضای سبز، تقویت شبکه برق و آب در کنار ایجاد شبکه‌های روشنایی از دیگر طرح‌های عمرانی است که امسال اجرایی می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان؛ در سال جاری ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی و تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین هزینه خواهد شد.

خانپور ادامه داد: سال گذشته هزار و ۲۰۰میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هزینه و ۶۰ طرح عمرانی در شهرک‌های صنعتی استان قزوین اجرا شد.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.