معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان :

فعالیت‌های علمی و پژوهشی، راهکار مهم ارتقای مجموعه قضایی است

اسلامی با اشاره به برگزاری ۵ نشست نقد رای طی پارسال در استان کرمان گفت: فعالیت‌های علمی و پژوهشی، نقش مهمی در ارتقای یک مجموعه قضایی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدباقر اسلامی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به برگزاری ۵ نشست نقد رای در استان کرمان طی پارسال، گفت: امسال نیز نشست‌های نقد رای به منظور افزایش اتقان آرای قضایی، کاهش اطاله دادرسی و تنویر افکار عمومی  به منظور کارکرد مطلوب دستگاه قضایی تداوم خواهد داشت.

او در تشریح این خبر افزود: آرای قضایی یکی از جلوه‌های تطبیق موضوعات مختلف با احکام قانونی در مقام رسیدگی به امور حقوقی و جزایی است و فعالیت‌های علمی و پژوهشی، نقش مهم و بی بدیلی در ارتقای یک مجموعه قضایی دارد.

اسلامی ضمن بیان این مطلب که صدور آرای متقن، مبتکرانه، دقیق و مبتنی بر قواعد فقهی و حقوقی، محصول زحمات اندیشمندان و قضات تلاشگر در این عرصه است، بیان داشت: نقد و تحلیل آرا در بهبود تصمیمات و شناخت نقاط ضعف و قوت کار قضایی تأثیرگذار بوده و چراغ راه آینده محسوب می‌شود.

او گفت: هدف از برگزاری نشست‌های نقد رای، تضارب، تبادل و رشد اندیشه‌ها بین اشخاص مربوطه از جمله قضات و صاحب نظران، تشویق و ترویج و قدردانی از آرای قوی و نوآورانه، ایجاد زمینه‌های لازم برای تحقق رویه قضایی غالب و زمینه سازی  برای انطباق آرا است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: دادگستری کل استان کرمان با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی پارسال، اقدام به برگزاری ۵ نشست نقد کرده که مطابق با دستورالعمل اعلامی، این نشست‌ها با حضور قضات صاحب نظر، حقوقدانان، اساتید دانشگاه و قاضی صادر کننده رای برگزار شده است.

او گفت: امید است برگزاری نشست‌های نقد رای برای اتقان آرای قضایی و کاهش اطاله دادرسی، نقش موثری را ایفا کنند و در پایان نیز باعث تنویر افکار عمومی در مسیر کارکرد مطلوب دستگاه قضایی باشد.

اسلامی افزود: نخستین جلسه نقد رای دادگستری کل استان کرمان ۲۶ فروردین ماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.