فعلا از ملخ‌ در بوشهر خبری نیست/ گروه‌های ردیاب همچنان مشغول کارند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پس از حمله ملخ در روزهای ابتدایی سال، در روزهای اخیر گزارشی از وجود این آفت در استان نداشته‌ایم.

 

احمد سبحانی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: در زمان کنونی خبری از ملخ‌ها نیست، اما گروه‌های ردیاب مشغول به کار هستند تا اگر جایی ملخ دیده شد مبارزه را از سر بگیریم.

او ادامه داد: نخستین گزارش ریزش ملخ ۵ فروردین اعلام شد و از همان زمان مبارزه با این آفت را آغاز کردیم و تا ۱۲ فروردین حدود هزار و۶۷۰ هکتار از زمین‌های استان علیه ملخ سمپاشی شدند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه در آذر هم  ۱۸۵ هکتار از اراضی استان علیه ملخ سمپاشی شد سطح مبارزه با این آفت در سال زراعی کنونی (مهر ۱۳۹۹ تا مهر ۱۴۰۰) به هزار و ۸۵۴ هکتار رسید.

سبحانی با اشاره به اینکه ملخ‌ها از عربستان وارد کشور و استان بوشهر شدند، افزود: چهار شهرستان دیلم، گناوه، بوشهر و دشتسستان درگیر این آفت بودند که در این میان بیشترین حضور ملخ مربوط به گناوه و دیلم بود.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه ۱۵ گروه مبارزه، در سمپاشی علیه ملخ مشارکت داشتند، گفت: با مبارزه خوبی که صورت گرفت، ملخ به هیچ یک از مزارع و باغ‌های استان آسیب نزد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: پس از ۱۰ فروردین تاکنون موردی از ملخ در استان دیده نشده است، اما گروه‌های ردیاب به طور مرتب از نقاط مختلف بازدید می‌کنند به ویژه مناطقی که برای تخم‌ریزی ملخ مناسب هستند مانند مناطق مرطوب، با پوشش گیاهی مناسب و یا کوهستانی.

سبحانی با اشاره به فعالیت ۴۵ گروه ردیاب ادامه داد: اکنون، بیشتر فعالیت ردیابی در مرز دیلم و شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و مرز وحدتیه در دشتستان با کازرون و کنارتخته در استان فارس متمرکز است، زیرا امکان تخم‌ریزی ملخ در این مناطق وجود دارد.

او عنوان کرد: با توجه به اینکه تخم ملخ ۲۰ تا ۳۵ روز طول می‌کشد که به پوره یا نوزاد تبدیل شود همچنان آماده مبارزه با این آفت هستیم و امکانات کافی برای این کار در اختیار داریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.