هشدار مسکو به حامیان غربی اوکراین/ ریابکوف: به نفع آمریکاست که از کریمه دور بماند

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد حامیان غربی اوکراین مقصر بدتر شدن اوضاع در این کشور خواهند بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اوضاع امنیتی در شرق اوکراین طی هفته‌های اخیر به طور قابل توجهی شدت گرفته است، به طوری که مقامات دونباس، کی‌یف را به آماده سازی حمله نظامی متهم کرده‌اند.

مسکو هر دو طرف را به خویشتنداری دعوت کرده و خواسته است که به آتش بس مینسک پایبند باشند. واشنگتن به روسیه اخطار داده است در صورت هرگونه اقدام نظامی علیه اوکراین با واکنش این کشور روبه‌رو خواهد شد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «مسکو مقامات کی‌یف و حامیان غربی آن را مسئول هرگونه تشدید درگیری در اوکراین می‌داند و معتقد است که آمریکا و ناتو از طریق دادن سلاح به اوکراین به این درگیری‌ها دامن می‌زنند.»

این دیپلمات ارشد، واشنگتن را به تحریک نظامی در مرز روسیه متهم کرد. او همچنین هشدار داد که روسیه در صورت تشدید تهدیدات اوکراین، هر کاری برای تأمین امنیت خود لازم باشد انجام خواهد داد.

ریابکوف خطاب به واشنگتن گفت: «ما به آمریکا هشدار می‌دهیم که بهتر است از کریمه و سواحل دریای سیاه دور شوند. این به نفع خود آن‌ها خواهد بود.»

او همچنین در ادامه افزود: «کشتی‌های آمریکایی قطعا کاری برای انجام دادن در سواحل نزدیک ما ندارند و این صرفاً یک اقدام تحریک آمیز است.»

در هفته‌های اخیر درگیری بین جدایی طلبان با دولت اوکراین در منطقه دونباس در شرق این کشور بالا گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار