زخمی شدن مامور یگان حفاظت منابع طبیعی توسط قاچاقچیان در چهارمحال و بختیاری

مامور یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان خانمیرزا در هنگام انجام ماموریت، توسط قاچاقچیان چوب جنگلی زخمی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مامور منابع طبیعی هنگام انجام وظیفه در پست گوشکی برای توقیف خودروی حامل چوب قاچاق، دستور ایست داده اما قاچاقچی برای متواری شدن اقدام به ضربه زدن با خودرو به پای مامور منابع طبیعی کرد و این مامور از ناحیه پا دچار حادثه شد.

او افزود: قاچاقچیان چوب جنگلی پس از مجروح کردن مامور یگان منابع طبیعی، خودروی خود را در محل حادثه رها و اقدام به فرار کردند و هم‌اکنون خودرو قاچاقچیان توسط نیرو‌های حفاظت توقف شده است.


بیشتر بخوانید


صالحی اضافه کرد: مدارک راننده در خودرو قاچاقچی باقیمانده بود و راننده خودرو شناسایی و پیگیری مراحل قضایی در حال انجام است.

او تصریح کرد: حال عمومی مامور منابع طبیعی خوب است و این حادثه نخستین حادثه ثبت شده برای ماموران یگان منابع طبیعی در استان بود.

صالحی اظهار داشت: هم‌اکنون به ازای هر شش هزار هکتار جنگل، یک نیروی قرقبان و ۳۰ هزار مرتع یک نیروی قرقبان در عرصه‌های منابع طبیعی استان فعال است که این میزان جواب گوی پوشش عرصه‌ها نیست.

او ادامه داد: مردم می‌توانند هر گونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع را با استفاده از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع و یا اطلاع به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار