کرونا سدی در برابر اکران‌های هنری در اصفهان

رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: بزرگ‌ترین معضل در حوزه هنر بیماری کرونا و بحث اکران است.

مجتبی شاهمرادی رئیس حوزه هنری استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به اینکه در ایام عید سینما‌ها با ظرفیت ۳۰ درصد می‌توانستند اکران داشته باشند، گفت: متأسفانه تئاتر‌ها اجازه اجرا نداشتند؛ اما در بهترین قالبی که می‌توانستند فعالیت کنند تئاتر‌های خیابانی بود، به همین ترتیب در حوزه هنری ۲ اکران تئاتر در محوطه باز و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها انجام شد.

او با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل در حوزه هنر، بیماری کرونا و بحث اکران است، گفت: اگر امکان اجرا برای نمایش نباشد، تمام زنجیره‌ای که به بحث نمایش متصل هست نیز دچار اختلال می‌شود. لازم به ذکراست که قبل از سال ۱۴۰۰ در حالتی که وضعیت کرونا بحرانی نبود از ستاد کرونا در خواست کردیم که همانند سینما‌ها با ظرفیت محدود البته در سالن‌هایی که سقف‌ها ارتفاع دارد اکران داشته باشیم که در حال حاضر این شرایط به طور ویژه در سالن سعدی حوزه هنری فراهم هست؛ اما متأسفانه با توجه به وضعیت کنونی هنوز اجازه اکران صادر نشده است.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: پیگیر معضل اکران هستیم که بتوانیم از طریق ستاد کرونا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی چرخه اکران را راه‌اندازی کنیم؛ زیرا با حل مشکل اکران می‌توان برای مسائل دیگر تئاتر هم گام‌های بهتر و جدی‌تری برداشت.

او در خصوص خسارت‌های وارده به چرخه اقتصادی حوزه نمایش در اثر محدودیت در اکران، بیان کرد: قطعاً زمانی‌که اکرانی وجود نداشته باشد، چرخه اقتصادی حوزه نمایش هم فعال نیست که متأسفانه سال گذشته لطمه‌های سنگینی به این حوزه وارد شده است، به همین سبب در تلاش هستیم تا علاوه بر اینکه چرخه اکران راه‌اندازی شود به تقویت زیر ساخت‌های تئاتر هم بپردازیم.

شاهمرادی در رابطه با درخشیدن هنرمندان اصفهان در جشنواره تئاتر مقاومت و جشنواره تئاتر فجر، گفت: با وجود محدودیت‌های موجود هنرمندان اصفهان در جشنواره تئاتر مقاومت و جشنواره تئاتر فجر خوش درخشیدند که این موضوع نشان‌دهنده این است که اصفهان در زمینه تئاتر ظرفیت ویژه‌ای دارد که اگر حمایت شود می‌توان اتفاقات خیلی خوبی را رقم زد.

او با اشاره به در مضیقه‌بودن هنرمندان در دوران همه‌گیری کرونا، بیان کرد: تئاتری‌ها به طور ویژه با این سختی مواجه بودند، با این حال امیدوار بودیم که با مساعد شدن شرایط مقداری فضای کار در این حوزه را باز کنیم که متأسفانه با وضعیت قرمز موجود کرونا این امکان فراهم نشد.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان افزود: با وجود اینکه در سال ۱۴۰۰، چهار اکران خیابانی خوب داشتیم، برنامه‌های بسیار خوبی را برای امسال پیش‌بینی کردیم به نحوی که اگر احیاناً محدودیت‌هایی هم وجود داشته باشد، چرخه تئاتر متوقف نشود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.