در بسته اخبار انتظامی می خوانیم؛

نقش پلیس در حذف موانع تولید/ توقیف کامیونت حامل احشام قاچاق

با بسته اخبار انتظامی امروز ۲۲فروردین ۱۴۰۰همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دربسته اخبار انتظامی  امروز استان کرمان  می‌خوانیم:

توقیف کامیونت حامل احشام قاچاق در بافت

فرمانده انتظامی شهرستان بافت گفت: کامیونت حامل ۷۷ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در محور بافت- رابر توقیف شد.

سرهنگ محمودبیدشکی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق احشام ماموران کلانتری ۱۳ بخش بزنجان این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور بافت- رابر به یک دستگاه کامیونت مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: پس از بررسی ماموران، ۷۷ رأس گوسفند فاقد مجوز که از این شهرستان به قصد خروج از کشور بارگیری شده بود، کشف و راننده کامیونت نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بافت با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش احشام کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند گفت: با تشکیل پرونده در این رابطه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری سارق قطعات و محتویات داخل خودرو در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان گفت: سارق سابقه دار قطعات و محتویات داخل خودرو با کشف ۸ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در شهر سیرجان دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۴ با بررسی‌های میدانی و انجام اقدامات اطلاعاتی یک سارق سابقه دار را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان افزود: متهم در مواجهه با شواهد و مدارک مستدل پلیس به ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ محمد رضا ایران نژاد با اشاره به اینکه ارزش اموال سرقت شده این سارق ۶۵۰ میلیون ریال برآورد شده است تصریح کرد: این سارق علاوه بر سرقت قطعات خودرو‌های پارک شده در اماکن تاریک و خلوت مقادیری طلاجات و وجه نقد نیز از داخل خودرو‌ها به سرقت برده است.

ایران نژاد در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی، تاکید کرد: شهروندان به هشدار‌های انتظامی در حوزه پیشگیری از سرقت توجه ویژه‌ای داشته باشند و از پارک خودرو‌ها در مکان‌های خلوت خودداری و همچنین خودرو‌های خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند تا امکان سرقت از سارقان سلب شود.

نقش پر رنگ پلیس در حذف موانع تولید

فرماندار کرمان عمل به منویات مقام معظم رهبری "مدظله العالی "را وظیفه واجب و همگانی دانست و گفت: نقش پلیس در حذف موانع تولید در حوزه نظم و امنیت بسیار پر رنگ است.

علیرضا بابایی در دیدار با فرمانده و روسای فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان با بیان اینکه نیروی انتظامی یکی از محدود نهاد‌هایی است که در حوزه حاکمیت تعامل کامل را با مجموعه فرمانداری دارد گفت: یکی از شاخص‌های حوزه حاکمیت بحث امنیت است.

فرماندار کرمان بار اصلی تامین امنیت را بر عهده مجموعه نیروی انتظامی دانست و افزود: عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و حرکت در راستای شعار "تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها" وظیفه واجب و همگانی است، که نقش پلیس در حذف موانع تولید در حوزه نظم و امنیت بسیار پر رنگ است.

او در این دیدار با تجلیل از پلیس به لحاظ اتخاذ به رویکرد جامعه محوری گفت: ضرورت دارد برای پیشگیری از بروز جرایم به سراغ علل و ریشه‌های بروز جرایم رفت که پلیس با درک این مهم اقدامات گسترده‌ای در راستای پیشگیری از جرایم و همچنین آسیب‌های اجتماعی انجام داده که نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است.

بابایی گفت: در سال ۹۹ علاوه بر تمام ماموریت‌های طاقت فرسا، مسئله ماموریت‌های سنگین پلیس در امر مقابله با بیماری کرونا و مدیریت ابعاد مختلف آن را به همت نیروی انتظامی شاهد بودیم و این نیرو در کنترل آمد و شد‌ها در جاده ها، کنترل فعالیت اصناف، کشف کالا‌های احتکاری و ارائه در بازار و همکاری چشمگیر با کادر درمانی و پزشکی حقیقتا خوش درخشید و اجرای بخش اعظمی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را عهده دار شد.

در ادامه این دیدار سرهنگ مهدی پورامینایی نیز امنیت و آسایش را از جمله ضروریات زندگی اجتماعی برشمرد و گفت: به طور قطع می‌توان ادعا کرد که این نعمت ارزشمند خواست فطری همه انسان هاست چرا که همه مردم در درون خود خواهان این نعمت با ارزش هستند.

او افزود: فراهم کردن رفاه و رضایت مندی شهروندان از مقوله‌های مهم ایجاد امنیت در جامعه است که پلیس به خوبی به این امر توجه داشته و با پایش اطلاعاتی توانسته است نتایج بسیار مناسبی را در این حوزه به دست آورد.

 سرهنگ  پورامینایی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری "مدظله العالی" شعار سال ۱۴۰۰ را مانند چند سال اخیر، در حوزه "اقتصاد" نامیدند و شعار "تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" را به عنوان شعار سال جدید اعلام داشتند تصریح کرد: باید بگویم نیروی انتظامی در عملی شدن این شعار مسئولیت سنگین و بی بدیلی را عهده دار است.

سرهنگ پورامینایی افزود: ایجاد امنیت به عنوان بستری امن و آرام برای فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی لازم و ضروری است هیچ فعالیتی از جمله اقتصادی بدون امنیت و وجود آن امکان پذیر نیست و مقابله جدی با قاچاق کالا، تامین امنیت اصناف و بازاریان و ... بسیار حائز اهمیت است.

او گفت: اگر مقابله با قاچاق نباشد فعالیت‌های تولیدی با مشکل مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.