جزئیات اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز در استان مرکزی

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی جزئیات جشنواره استانی اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  ابراهیم پوراسماعیل مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی در جمع خبرنگاران جزئیات بخش استانی اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز را تشریح کرد و گفت: این جشنواره در امتداد اجلاسیه شهدای دانشجوی استان مرکزی و استمرار اقداماتی که در کنگره شهدای استان انجام شد در دستور کار قرار گرفت.

پوراسماعیل افزود: هنر‌های تجسمی، تئاتر و نمایش، فیلم کوتاه، ادبیات داستانی، موسیقی، شعر و عکس از بخش‌های جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز و آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ۱۰ اردیبهشت ماه امسال است.

او اضافه کرد: محور‌های موضوعی جشنواره هم، ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت، شهدای دانشجو، راهیان نور و بازتاب جهانی، بازشناسی مفاهیم هنری با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، نقش خانواده شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس، بازآفرینی هنری وصایای شهدای دانشجو، جبهه بین المللی مقاومت و دانشگاه، رسالت‌های استان در بازشناسی و بازآفرینی نقش شهدای دانشجو، سیره شهدا و دانشگاه در انقلاب اسلامی، نقش بسیج دانشجویی در دفاع مقدس است.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی بیان کرد: آیین اختتامیه استانی جشنواره یکم الی ۱۳ خرداد ماه امسال و آیین رونمایی از فراخوان ملی جشنواره هفته پایانی خرداد ماه برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: علاقمندان می‌توانند جهت ارسال آثار و یا کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه جشنواره واقع در اراک، میدان امام خمینی (ره)، شهرک دانشگاهی امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اراک، معاونت فرهنگی مراجعه و یا با شماره تلفن ۹_ ۰۸۶۳۴۱۳۲۴۵۱ تماس بگیرند و یا آثارشان را به شماره ۰۹۱۸۶۴۲۹۸۵۰ در پیام رسان‌های ایتا و تلگرام ارسال کنند.

پوراسماعیل اظهار کرد: با توجه به استقبال خوب دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی از جشنواره دانشگاهیان تاریخ سازپیش بینی می‌شود این جشنواره یک اقدام بزرگ در حوزه شهدای دانشجو را در سطح ملی خواهد داشت.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی بیان کرد: شهدا به عنوان کامل‌ترین و جامعترین الگو برای نسل جوان، امروز در اختیار ما هستند که باید این هنر را داشته باشیم و از آن‌ها به درستی بهره ببریم چراکه سبک و زندگی شهدا در موفقیت نسل جوان بسیار اثرگذار است.

استان مرکزی بیش از ۱۰۵ شهید دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی کرده که هرکدام از این شهدای والامقام سیره و سبک زندگی بسیار قابل اهمیتی دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.